Sākoties 70. gadu dīkdienības laikmetam, ūdensgultas cilvēki no veikalu plauktiem izķēra kā karstus pīrādziņus. Kombinācijā ar "Doors" vinila plati, vīrakiem, pūkainiem spilveniem un lavas lampām ūdensgultas kļuva par sava veida laikmeta simbolu. Jāpiebilst, ka ūdens matračus pozicionēja ne tikai kā lieliska miega atslēgu, bet arī kā rīku seksuālās dzīves uzlabošanai.
Ūdens gultas īpaši slavēja pats "Playboy" dibinātājs Hjū Hefners
- pēc paša seksa guru rekomendācijas ūdensgulta kļuva par neatņemamu sastāvdaļu turīgu vecpuišu dzīvokļos.
80. gados ūdens matrači bija atrodami 15% ASV mājsaimniecību,
vēsta laikraksts "New York Times". Tomēr, cik ātri sākās ūdens matraču bums, tikpat ātri tas izbeidzās un to vietā nāca klasiskie atsperu matrači, ekoloģisko šķiedru vai putu matrači.
Kaut arī mūsdienās, it īpaši Baltijas valstīs, kur šo savdabīgo interjera priekšmetu iepazina jau laikā, kad pieprasījums pēc tā bija zudis, tie vēl aizvien ir pieejami. Mūsdienu ūdens matrači vai gultas jau ir krietni evolucionējuši kopš 70. gadiem. Ārzemju veikalu plauktos ir pieejami īpaši apsildāmi un regulējami matrači, tomēr pieprasījums saglabājas diezgan zems. Lai gan ūdens gultas mēdz uzskatīt par lielisku hipoalerģisku alternatīvu parastajiem matračiem, tās tik un tā šajos laikos uzskata par pagātnes reliktu.