Kopš Rīgā parādījies elektrisko auto koplietošanas serviss Fiqsy, to vien tikai dzird: "Renault Zoe to, Renault Zoe šito!" It kā citu elektromobiļu nemaz nebūtu. Vai tad tiešām tajā cenu kategorijā un izmērā neko citu nevar dabūt? Var!
Apskats: elektroauto ar līdera cienīgu sniegumu - Peugeot e-208
Šis elektrozilais brīnums ir Peugeot e-208. Pilnībā elektriska automašīna, kas maksā tikpat, cik visiem zināmā Renault Zoe, taču izskatās atraktīvāk. Jautājums, vai atraktīvāk arī brauc?
Lai to noskaidrotu, sāksim ar tehniskajiem datiem. Elektriskā 208 paātrinājums ir pat labāks nekā jaudīgākajam benzīna modelim, kuru tā vien gribējās salīdzināt ar rallijkrosa automašīnu ielai.
Pilnībā elektrisks, taču ne švaks. 100 kilovati, tas ir apmēram 136 zirgspēki. Elektriskais Peugeot pēc dinamikas līdzinās ja nu ne gluži karstajam, tad siltajam hečbekam.
Bet jāņem vērā viens - mašīna ir smagāka. Pie tam konkrēti smagāka. Peugeot 208 ar 131 zirgspēka turbomotoru un automātisko kārbu ir 300 kilogramus vieglāks, bet ne ātrāks. Lūk, ko spēj elektrība. Uz autobāņa gan spēku samērs ir pretējs, jo e-208 spēj traukties vien ar 150 kilometriem stundā. Tātad Latvijā tam vispār nav nozīmes. Toties sniedzamībai ar vienu uzlādi - gan.
Pēc elektromobiļu standartiem Peugeot e-208 ir diezgan ekonomisks - zem 15 kilovatstundām uz 100 kilometriem. Gaitas akumulatora ietilpība ir 50 kilovatstundas, tātad tikpat, cik cenas ziņā līdzīgajai Zoe.
Peugeot e-208
+ atraktīvs, sportisks dizains
+ ievērojama sniedzamība
+ saprātīga cena
- zemprofilas riepas krata
- kaitinoši brīdinājuma signāli
- šaurība aizmugurē
Dzinējs: AC
Jauda: 100 kW
Paātrinājums: 8,1
Patēriņš: 14,7 kWh/100 km
Ietilpība/sniedzamība, kWh/km: 50/340
Cena: no 29 990 eiro