Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

KPV LV priekšvēlēšanu kampaņas organizēšanu par € 126 000 uztic ēdināšanas firmai (8)

Politiskās partijas "KPV LV" Rīgas mēra kandidāts agrākais ekonomikas ministrs un Saeimas Tautsaimniecības komisijas vadītājs Ralfs Nemiro piedalās partijas prezentācijas pasākumā, kurā iepazīstina ar Rīgas domes vēlēšanu platformu, Rīgas mēra kandidātu un saraksta līderiem.
Politiskās partijas "KPV LV" Rīgas mēra kandidāts agrākais ekonomikas ministrs un Saeimas Tautsaimniecības komisijas vadītājs Ralfs Nemiro piedalās partijas prezentācijas pasākumā, kurā iepazīstina ar Rīgas domes vēlēšanu platformu, Rīgas mēra kandidātu un saraksta līderiem. Foto: Evija Trifanova/LETA

Politiskās partijas ir atklājušas, cik daudz naudas tērējušas Rīgas domes ārkārtas vēlēšanās. Visdārgākā kampaņa bija vēlēšanu uzvarētājai - apvienībai "Attīstībai/Par!" un "Progresīvie", bet otru iespaidīgāko summu  tērējusi KPV LV, kas domē nemaz neiekļuva. Kā svētdien vēstīja TV3 raidījums "Nekā personīga", KPV LV kampaņas organizēšana par 126 000 eiro uzticēta reklāmas tirgū nezināmai firmai. 

Kompānijas atskaites nonākušas raidījuma rīcībā, un dažas pozīcijas izskatās mākslīgi sadārdzinātas, tāpēc KPV LV biedru vidū radušās aizdomas par valsts finansējuma patieso izlietojumu. 70 biedri ierosināja sasaukt partijas pilnsapulci, lai prasītu atskaiti par naudas izlietojumu un, iespējams, veiktu izmaiņas  valdē, tomēr šonedēļ kļuva zināms, ka sapulce atcelta, kas bija pārsteigums arī dažiem valdes locekļiem. 

Par dalību Rīgas domes ārkārtas vēlēšanās KPV LV izšķīrās vasarā. Partijas valde lēma, ka mēra kandidāts būs Ralfs Nemiro, un viņam vienpersoniski arī ļāva izraudzīties kampaņas organizētājus.

Neraugoties uz deviņu valdes locekļu lemto vēlēšanās netērēt vairāk kā 170 000 eiro, kampaņā patiesībā izdeva divas reizes vairāk,

taču Rīgas domē KPV LV tā arī neiekļuva. 

Visdārgākā bijusi  priekšvēlēšanu kampaņas plānošana un organizēšana. Svarīgākais darbs priekšvēlēšanu laikā uzticēts ēdināšanas uzņēmumam, kas pēdējos trijos gados saimniecisko darbību praktiski nav veicis un ir reģistrēts kādā dzīvoklī Ķengaragā. Reklāmas tirgū kompānijas “Thumbs up media line” vārds, kam KPV LV par kampaņu samaksāja 126 398 eiro, ir svešs.

Nemiro apgalvo, ka uzņēmums sniedzis labu piedāvājumu un partija izvēlējās cilvēkus, kuri ir spējīgi organizēt kampaņu. 

SIA “Thumbs up media line” projektu direktors Toms Barons Lūķis savukārt skaidroja - kā jaunam uzņēmumam darbs ar KPV LV bijusi pirmā politiskā pieredze, bet informācija par klientu trešajām pusēm nav izpaužama.

"Nekā personīga", atsaucoties uz tā rīcībā nonākušajām uzņēmuma atskaitēm, kas sniegtas partijai, vērtē, ka vislielākās summas saņēmis projektu direktors un radošais direktors - pamatā par atbalstu kampaņas stratēģijas izstrādē un par konsultācijām. Radošā direktora vārdu partija neatklāj. "Es biju uzrunājis vairākus polittehnologus, un ne visi grib strādāt ar atsevišķām partijām," sacīja Nemiro.  

No vairākiem partijas cilvēkiem "Nekā personīga" esot saņemts apstiprinājums, ka KPV LV priekšvēlēšanu kampaņu veidoja un uzraudzīja ekspolitiķa Ainara Šlesera tēla veidotājs Ēriks Stendzenieks. Par darbu kampaņā radošajam direktoram maksāti nepilni 30 tūkstoši, un līgums ar viņu slēgts kā ar juridisku personu.

Stendzenieka dalību kampaņā apstiprina KPV LV valdes loceklis, Jelgavas domes deputāts Lauris Zīverts - viņš esot reklāmistu redzējis partijas telpās vienā no darba grupām, kad "Thumbs up media line" ieradās un prezentēja savu iespējamo vīziju kampaņai. 

Pats Stendzenieks šādu sadarbību noliedz un saka: "Ak dievs! Cik man šito jautājumu nav uzdevuši! Nu, beidziet mani saistīt ar KPV LV kampaņu!"

70 partijas biedrus neapmierināja aizdomīgie tēriņi, un viņi aicināja sasaukt partijas kopsapulci.

Biedriem ir jautājumi, vai divu videoklipu filmēšana patiešām izmaksājusi 30 000 eiro.

Nav arī skaidrs, kāpēc līdzās vairākiem simtiem suvenīru ar partijas logo, ko izgatavoja cita firma, identiski suvenīri bija jāpasūta arī firmai “Thumbs up media line”.

Tāpat 10 tūkstošus tai skaitā radošais direktors saņēmis par tekstu rediģēšanu sociālajos medijos, lai gan KPV LV ir vairāki cilvēki, kuri šo darbu veic uz līguma pamata, tajā skaitā  sabiedrisko attiecību speciāliste Inese Ozoliņa, kura par  darbu šogad saņēmusi 17 000 eiro.

"Tas ir aktuāls jautājums, jo cilvēki strādā gan dienas laikā, gan šad tas jādara vēlajās nakts stundās. Acīmredzot strādāt, kad ir kampaņas laiks, lētāk neviens nevēlas," komentēja Nemiro.  

Zīverts savukārt skaidroja, ka pirmās bažas izrādīja revīzijas komisija, kas atsūtīja valdei vēstuli ar jautājumiem. Tad arī sākušās diskusijas par to, kāpēc šī summa tik dramatiski pieaugusi. "Ralfs Nemiro teica, ka ir jāiet uz pilnu banku un viņš personīgi uzņemas atbildību par šiem tēriņiem. Pēc vēlēšanām es viņam jautāju, vai viņš ir gatavs uzņemties atbildību, kā viņš solīja, - viņš no skaidras atbildes izvairījās," sacīja Jelgavas domnieks.

KPV LV valdes loceklis, Saeimas deputāts Ēriks Pucens savukārt saka: "Mēs bijām deleģējuši Ralfu, lai viņš savu kampaņu arī vada, mums nav arī pamata Ralfam neuzticēties. Tāpēc mēs arī valdē izskatījām šo piedāvājumu."

Pucens neatceras, ka tieši viņš slēdzis līgumu ar SIA” Thumbs up media line” un arī parakstījis visas atskaites. Ne līgumi, ne darba atskaites  pagaidām nav iesniegtas Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā. Kontrolējošā iestāde sola tās pieprasīt.

Uz jautājumu, kurš par to atbildēs, KPV LV valdes priekšsēdētājs, Saeimas deputāts Atis Zakatistovs atbild: "To mēs redzēsim. Tajā brīdī, kad šāda informācija būs, un es pieņemu, ka tas vērtētājs būs KNAB, ja viņš nāks ar jautājumiem, mēs sniegsim atbildes."

Pēc Saeimas lēmuma sešas reizes palielināt valsts finansējumu partijām,

KPV LV šogad no valsts budžeta saņēma vairāk nekā 640 000 eiro. Lielākā daļa  finansējuma izlietota vēlēšanu kampaņai. 

Statūti atļauj katram valdes loceklim tērēt partijas naudu, kā grib. Un partijā finanšu resursus izmanto haotiski. Piemēram, Saeimas deputāte Ieva Krapāne tā arī nav atbildējusi uz revīzijas komisijas jautājumu, kāpēc partijas birojam Aldara ielā viņa iegādājusies bāra galdu. Partijā arī turpinās sadarbība ar kompāniju “Memory water”. Uzņēmums, kas tirgotajam ūdenim piedēvē pārdabiskas spējas,  jau vairākkārt izpelnījies KPV LV labklājības ministres Ramonas Petravičas pretimnākšanu.

KNAB ir pienākums sekot līdzi lietderīgam valsts līdzekļu izlietojumam.

Pārkāpuma gadījumā birojs var saukt partiju pie administratīvās atbildības vai lemt par valsts budžeta naudas pārtraukšanu politiskajam spēkam. 

Piektdien Zakatistovs KPV LV  31.oktobrī plānoto biedru ārkārtas kopsapulci atcēla, pamatojoties uz valdības noteikumiem. Tomēr kongress vakar notika "Latvijas Attīstībai", pamatojot, ka tas nav privāts pasākums, un atsaucoties uz tiem pašiem Ministru kabineta noteikumiem, uz kuriem atsaucās Zakatistovs. Pirmdien, 19.oktobrī, gaidāma KPV LV valdes sēde, kurā vismaz divi valdes locekļi plāno uzdot jautājumus gan par kampaņai izlietotās naudas pamatotību, gan kopsapulces atcelšanas likumību. 

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu