Dramaturģe, dvīņu mamma Rasa Bugavičute-Pēce forumā "Vecāku revolūcija" runā par drāmu, ar kuru nodarbojamies mēs visi, pat ja neesam ikdienā saistīti ar drāmas profesionālo darbību.
Dramaturģe Rasa Bugavičute-Pēce: ... lai drāma tiek skatuvei, nevis ģimenē
Dramaturģe iesaka saprast, kāpēc mēs to darām. "Drāmas centrā vienmēr ir konflikts, kas ir brīnumaina parādība, jo, lai būtu konflikts, pietiek ar cilvēku vienu vienīgu, kurš ir konfliktā pats ar sevi. Nevajag nemaz otru! Bet, ja runājam par ģimeni, kura sākas no diviem cilvēkiem, tad jau konflikta iespējas ir trīs - katram sava personīgā konflikta risināšana un savstarpējā.
Ja mums ģimenē ir trīs cilvēki, tad konflikta iespējas mums jau ir deviņas. Katram sava, viens pret vienu un tad vēl divi pret vienu. Tātad, jo vairāk cilvēku, jo vairāk iespējas dzīvot pastāvīgi konfliktā," konflikta ģeometriju skaidro dramaturģe.
Nākamais nopietnais drāmas pamatlikums ir - darbība. "Visbiežāk tie rodas, kad mēs apzināti vai neapzināti otram tā mērķa sasniegšanas celiņa viducī aizstājamies priekšā," skaidro Rasa.
No konflikta nevar izvairīties, bet apiet konfliktu var!
Dramaturģijā konfliktu rada:
- noslēpumi,
- gaidas un to noklusēšana,
- savstarpēji pārmetumi,
- otra mērķa ierobežošaana.