Šodienas redaktors:
Jānis Tereško
Iesūti ziņu!

Bagātnieki un Covid-19: ievērojami pieauguši luksusa dārglietu pārdošanas apjomi

Raksta foto
Foto: AFP / Scanpix

Covid-19 pandēmija ir iezīmējusi būtiskas atšķirības starp turīgākiem un ne tik turīgiem cilvēkiem. Tā, piemēram, pandēmijas laikā turīgākie cilvēki vairāk iegādājas augstas klases dārglietas, kā dimantu gredzenus un zelta kaklarotas.

Kā liecina “Edahn Golan Diamond Research & Data”, augstas klases dārglietu iegādes apjomi ASV kopš pandēmijas sākuma ir būtiski pieauguši. Tā, piemēram, augustā dārglietu pārdošana ASV sasniedza 5,25 miljardu dolāru atzīmi, kas ir par desmito daļu vairāk nekā pērnā gada augustā.

“Signet Jewelers”, kam pieder dārglietu pārdošanas ķēdes “Kay Jewelers” un “Zales”, paziņoja, ka augustā pārdošanas apjomi ir palielinājušies par 10,9%, salīdzinot ar šo pašu laiku gadu iepriekš.

Ekonomisti skaidro, ka šāda tendence ir skaidrojama ar to, ka vasaras mēnešos ASV bija vērojama visai strauja ekonomiskā atgūšanās. Tomēr tiek norādīts, ka amerikāņi ar augstākiem ienākumiem ekonomikas atlabšanu izjūt daudz labāk nekā cilvēki ar vidējiem vai zemiem ienākumiem.

“Deloitte” ekonomikas analītiķis Daniels Bahmans skaidro, ka pandēmija ir radījusi smagu, taču nevienmērīgu triecienu.

“Zemākais slānis cieta īpaši smagi, un skaidrs, ka tie nav cilvēki, kas šajos laikos pirks vairāk dārglietu. Tikmēr bagātākajiem cilvēkiem ir lieli iekrājumi, kurus nav kur tērēt, tādēļ viņi šo naudu tērē, iegādājoties dārglietas,” skaidro Bahmans.

Dārglietu pārdevējiem ir arī savas teorijas, kādēļ viņu bizness par krīzi sūdzēties nevar.

“Katrā tirgū pasaulē konkurents numur viens ir ceļošana un tūrisms. Arī mūsu tirgū tas tā ir – ja jums ir kāzas, teiksim, 10. vai 25. kāzu jubileja, nozīmīga dzimšanas diena vai vienkārši kāda romantiska iecere, visbiežāk dāvanu izvēlē cilvēki svārstās starp dārglietām un ceļojumiem. Tā kā pašlaik tūrisma nozare ir nonākusi smagā stāvoklī un ceļotājiem ir ietaupījusies nauda, tā tiek tērēta juvelierizstrādājumu salonos,” norāda “De Beers” viceprezidents Stefans Lusjērs.

Arī “Macy’s” vadītājs Džefrijs Dženets norāda, ka luksus precēm noiets pandēmijas laikā ir ļoti labs.

“Tam ir daudz versiju, kādēļ tā notiek. Es gan gribētu domāt, ka klienti neceļo, un viņi ieekonomē lielas summas. Tomēr – vēlme palutināt sevi vai savus tuvos ar dārgām dāvanām nav pazudusi, tādēļ arī palielinās pieprasījums pēc dārglietām,” teica Dženets.

Daļa juvelierizstrādājumu salonu ASV bija slēgti, to vidū arī Ņujorkā esošais “Van Cott Jewelers”, kas ir vairāk nekā 100 gadus sens bizness. Pēc trīs mēnešu pavadīšanas dīkstāvē situācija nav no tām sliktākajām. Kopš salonu atvēršanas 8. jūnijā “Van Cott” īpašniece Bērdija Levīna norāda, ka ir manāmas jaunas tendences.

“Covid-19 dēļ mūsu saloni bija slēgti teju trīs mēnešus, un šajā laikā bija jāmeklē jaunas iespējas, kā turpināt pelnīt. Kopš jūlija varam vērot tendenci, ka arvien biežāk cilvēki iegādājas dažādus dimantu izstrādājumus, kas maksā 20, 30 un pat 40 tūkstošus dolāru. Vidējā pirkuma summa ir daudz augstāka, nekā tā bija pirms pandēmijas,” saka Levīna.

Levīna norāda, ka dimantu dārglietu pārdošanas bums ir vēl tikai priekšā: “Ir jāsagatavojas svētku sezonai, jo tad, esmu pārliecināta, ka arī tiks pārdots liels daudzums dimantu izstrādājumu,” pauda Levīna.

Svarīgākais
Uz augšu