Taču es domāju, ka savienojamības loma ikdienas dzīvē pieaugs. To labi var redzēt pandēmijas laikā, kad aizdomājamies - vai es tiešām gribu skarties klāt biļešu automātam stacijā? Varbūt labāk lietot aplikāciju?
Vēl viens ar pandēmiju saistīts aspekts ir tas, ka mums vajadzīgs labāks un ātrāks interneta pārklājums darba un mācību vajadzībām. Iespējams, ka savu biroju esat iekārtojuši pagrabā - kā es - vai bēniņos, vai dārza būdiņā, jo mājsaimniecībā ir divi strādājošie.
- Jūs domājat, ka pasaulē šajā ziņā būs lielāka vienlīdzība?
- Domāju, ka pamata līmenis augs. Piemēram, situācija ar viedtālruņiem pēdējo desmit piecpadsmit gadu laikā ir ļoti pamatīgi pavirzījusies uz priekšu. Mobilo sakaru tīkla pārklājums ir uzlabojies Subsahāras Āfrikā, lielākajā daļā Āzijas.
Attīstītākos tirgos, teiksim, Eiropā, ASV, Japānā un Dienvidkorejā, aug pieprasījums pēc ātrāka un stabilāka pieslēguma. Tas varētu nozīmēt, ka šo valstu iedzīvotājiem rodas vajadzība pēc diviem atsevišķiem savienojumiem - piemēram, mājas un mobilā interneta no dažādiem operatoriem. Man pašam nesen radās situācija, kad mājas internets nedarbojās, bet bija norunāta virtuāla tikšanās ar klientu. Maksājot papildu 20 eiro mēnesi, pret šādām situācijām var nodrošināties. Šāda veida lēmumi kļūs arvien nozīmīgāki.
- Jūs konsultējat telekomunikāciju operatorus, jaunuzņēmumus, investorus un dažādus citus klientus. Kādas šā brīža iespējas jūs viņiem iesakāt izmantot?
- Tas vislielākajā mērā atkarīgs no izvirzītā laika ietvara - vai viņi vēlas redzēt uzlabojumus 12 mēnešu, 24 mēnešu vai varbūt desmit gadu griezumā. Vērā jāņem risku profils un pieejamie resursi.