Vējstikla slotiņas tika izgudrotas pirms vairāk nekā simt gadiem, un pēdējos piecdesmit gados to konstrukcija nav kardināli mainījusies.
Kas jāzina par logu slotiņām
Tomēr sava zinātība vērojama arī šeit, par ko TV Auto ziņām un jums pastāstīs Raivo Paškausks no Bosch Car Service tīkla uzņēmuma Dobelē - Autofirmas Raivo.
Kāda ir standarta vējstikla slotiņas uzbūve?
Tradicionālajai slotiņai ir rāmja konstrukcija. Tā ļoti labi pieguļ stiklam, pateicoties daudzšarnīru rāmim.
Vai vecās konstrukcijas slotiņas tiks izņemtas no ražošanas?
Tās noteikti nepārstās ražot, jo risinājums ir optimāls un derīgs jebkurai automašīnai.
Kas vēl jāņem vērā, mainot vējstikla slotiņas?
Logu slotiņu maiņā jāpievērš uzmanība ne tikai šarnīru konstrukcijai, bet arī kātam, jo tur ir atsperes un šarnīri, kas mēdz izdilt un var ietekmēt logu slotiņas darbību.
Kam īpaši jāpievērš uzmanība ziemā?
No rīta iekāpjot mašīnā, slotiņas var būt piesalušas pie stikla. Ja ieslēgsi aizdedzi un logu tīrītājus, slotiņu mīkstā gumija ar spēku var tikt noplēsta. Citiem vārdiem - jāpārliecinās, ka logu slotiņas nav piesalušas pie stikla.
Kāpēc nav ieteicams braukt bez vējstikla šķidruma?
Tāpēc, ka bez ūdens vai speciālā šķidruma tiek saskrāpēts stikls un bojātas slotiņas.
Cik bieži jāmaina vējstikla slotiņas?
Bosch iesaka vējstikla slotiņas mainīt divas reizes gadā.
Vairāk skaties TV Auto ziņu sižetā.