Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa

Izsolē nonākuši ārkārtīgi dārgi Alfa Romeo šova automobiļi no nākotnes

Foto: RON KIMBALL / RM SOTHEBY'S

Ja kāds kaut ko saprot no auto dizaina, tad tie ir itāļi. Itāļu dizaineru radītie auto ir emocionāli, karstasinīgi, vienlaikus funkcionāli, futūristiski, pievilcīgi un visādi citādi cildināmi.

Džordžeto Džudžāro, Valters da Silva, Marčello Gandīni. Šie ir tikai trīs labi zināmi itāļu dizaineri un ir atbildīgi par tādiem auto kā VW Golf I, pirmās paaudzes BMW 5.sēriju, Lamborghini Miura, Lamborghini Countach, Lotus Esprit, DeLorean DMC12, VW Scirocco, Audi R8 un citiem. 

Mazāk dzirdēts ir Franko Skaljones vārds, lai gan viņa veikums tāpat ir atstājis dziļu nospiedumu autobūves vēsturē. To, cik dziļu, varēs novērtēt trešdienas vakarā paredzētajā RM Sotheby's izsolē, kur pircējs tiks meklēts reti eksponētiem, futūristiskiem konceptautomobiļiem no pagājušā gadsimta piecdesmitajiem gadiem. 

Foto: DARIN SCHNABEL / RM SOTHEBY'S

Tas bija laiks, kad vienīgais Zemes pavadonis bija Mēness un ļaudis ļāvās fantāzijām par to, kā dzīvosim nākotnē, kādi radījumi varētu dzīvot uz Marsa, cik ātri lidos vidusmēra ģimenes auto 2000.gadā un tamlīdzīgi.

Foto: RON KIMBALL / RM SOTHEBY'S

Pa Marsu cilvēciņi nestaigā un lidojošas automašīnas aizvien ir daļēja zinātniskā fantastika. Franko Skaljones radītie Alfa Romeo konceptauto BAT 5, BAT 7 un BAT 9 turpretī ir pavisam īsti, un tos varēs par atbilstošu naudas summu iegādāties. Kāda tā būs, rādīs izsoles rezultāti, tomēr eksperti lēš, ka konceptautomobiļu trio varētu ienest 14 līdz 20 miljonus ASV dolāru. Nav maz, taču RM Sotheby's norāda, ka Skaljones un Carrozzeria Bertone radītie šova auto, kas oriģināli tika prezentēti 1953., 1954. un 1955. gadā, ir tā vērti.

Foto: RON KIMBALL / RM SOTHEBY'S

Visus trīs auto aplūkot vienā laikā un vienā vietā līdz šim sanācis tikai retajam. Piecdesmitajos gados tie tika pārdoti trim dažādiem kolekcionāriem un kopā sabrauca tikai 1989.gada Peblbīčas automobiļu skaistuma konkursā (Pebble Beach Concours d'Elegance). Pēc pasākuma tos visus iegādājās kāds pietiekami naudīgs entuziasts un paslēpa savā kolekcijā.

Foto: DARIN SCHNABEL / RM SOTHEBY'S

Tagad tie nonākuši apritē un varētu ienest milzu peļņu. Tiesa, pat astronomiskie 20 miljoni nešķiet nekas īpašs, ja paraugās uz citiem vēsturiski nozīmīgiem auto, tai skaitā līdzšinējo rekordistu, 1962.gada Ferrari 250 GTO, kas 2018.gadā tika pārdots par 48,4 miljoniem dolāru. 

Uz augšu