Latvijā par 126% pieaudzis piepasījums pēc zelta monētām un citiem zelta produktiem

Raksta foto
Foto: Latvijas monētu nams/Publicitātes foto

Latvijā novērojams "ārkārtīgi straujš" pieprasījuma pieaugumu pēc zelta monētām un citiem zelta produktiem, kuriem pārdošana palielinājusies par 126%, salīdzinot ar to pašu periodu pērn, liecina “Latvijas monētu nama” 2020.gada 9 mēnešu rezultāti.

Pieprasījuma pieaugums ir novērojams tieši zelta produktiem, kuri pārsvarā ir izteikti saistīti ar Latvijas nacionālajām tēmām, norādīja «Latvijas Monētu nama» mārketinga un tirdzniecības vadītājs Gints Rijnieks.

Iedzīvotāji dod priekšroku zelta monētai «Tautu meita», kas kalta īpaši par godu Latvijas neatkarības atjaunošanas trīsdesmitajai gadadienai, un zelta monētai «Latvijas etnogrāfiskie novadi», kas veltīta visu četru Latvijas vēsturisko novadu ģērboņiem.

Tāpat iecienīta ir zelta monētu kolekcija «Senās latviešu dievības», kas veltīta senlatviešu grafisko zīmju tēmai, un zelta monēta «Pūces sakta» – tā sauktā pūces sakta senatnē simbolizēja prestižu un pārticību un to parasti nēsāja vīrieši. Pieprasītāko zelta produktu TOP5 noslēdz zelta stienis «Triju zvaigžņu ordenis».

«Pirkt zelta produktus ir šī gada aktuālā tendence, ko apliecina izteikti straujais intereses pieaugums Latvijas iedzīvotāju vidū. Skaidrojums zelta monētu pieaugošajai popularitātei gan nav viennozīmīgs.

Iespējams, daļa iedzīvotāju zeltu uztver kā stabilu vērtību, pie kā pieturēties nedrošos laikos. Arī kā investīciju –

zelta cenas pasaulē pandēmijas ietekmē nepārtraukti pieaug, taču »Latvijas monētu namam« ir izdevies pagaidām vēl savam sortimentam saglabāt cenas pirmspandēmijas līmenī. Tāpat iespējams, ka cilvēkiem šogad ir vairāk lieku finanšu līdzekļu, kurus citkārt tie izmantotu ceļojot vai citām izklaidēm, kas šogad ir liegtas vai pieejamas ierobežoti,» spriež Rijnieks. 

Nemainīgi būtisks faktors, viņaprāt, ir arī patriotiskais aspekts – cilvēki izvēlas Latvijai vēsturiski nozīmīgām tēmām veltītas monētas, kuras atstāj savā kolekcijā vai dāvina tuviniekiem svētkos. «Arī «Latvijas Monētu nama» viena no prioritātēm ir izcelt tieši Latvijas nacionālās vērtības un vēsturiski nozīmīgus notikums. Tā šogad par godu Latvijas neatkarības atjaunošanas trīsdesmitajai gadadienai dāvinājām iedzīvotājiem īpašu šim notikumam veltītu bezmaksas bronzas medaļu «Tautu meita»,» skaidro Rijnieks.

Baltijas valstīs kopumā šogad ir augsta iedzīvotāju interese par zelta produktiem, bet «Latvijas monētu nama» straujākais pārdošanas pieaugums novērojams tieši Latvijā – Lietuvā pieprasījums pieaudzis par 65%, savukārt Igaunijā - par 17%.

«Līdzīgi kā lielākā daļa uzņēmumu, arī «Latvijas Monētu nams» sākotnēji bažīgi raudzījās uz iespējamo pandēmijas ietekmi. Lai arī kopējais apgrozījums šā gada pirmajos deviņos mēnešos ir līdzīgs kā šajā pašā periodā pērn, ļoti ievērojams kāpums novērojams tieši zelta produktu segmentā. Līdzīga tendence ir arī Lietuvā un Igaunijā, kur gan zelta monētu pārdošanas pieaugums nav tik straujš. Daļēji tas ir izskaidrojams ar to, ka

kaimiņvalstīs jau iepriekšējos gados pieprasījums pēc zelta monētām bija salīdzinoši augsts,» skaidro Rijnieks.

SIA «Latvijas Monētu nams» ir ievērojamāko pasaules monētu kaltuvju pārstāvis un oficiālais kolekciju monētu un medaļu izplatītājs, kas Latvijā darbojas kopš 2008.gada. «Latvijas Monētu nams» ir iekļauts «Samlerhuset Group» uzņēmuma grupā. Tā ir viena no lielākajām numismātikas izstrādājumu izplatītāju grupām Eiropā ar pārstāvniecībām 14 Eiropas valstīs un 400 darbiniekiem.

Katru gadu šajā uzņēmumā tiek izkaltas arī Nobela Miera prēmijas medaļas.

Svarīgākais
Uz augšu