Ja nu jums agrāk gadījies braukt ar Kia Sorento, varat visu aizmirst, jo jaunais Sorento ir pilnīgi cita automašīna. Tas ir īstais auto tiem, kam patīk amerikāņu vai amerikāniskas automašīnas. Tas ir īstais auto, ja mašīnā gribi uz brīdi sajusties kā kafejnīcā.
Komforta sardzē jeb pirmais brauciens jaunajā Kia Sorento
Kia lielie krosoveri domāti okeāna otrai pusei, un tas, kas nonāk pie mums, ir pakārtots amerikāņu interesēm. Protams, mums ir dīzeļdzinējs un citas lietas, bet skaidrs, ka šis auto taisīts tiem, kas pieraduši pie ērtībām.
Un vēl kādām ērtībām! Būtiski nemainoties ārējiem izmēriem, Sorento riteņu bāze ir garāka; par to paldies jaunajai Kia platformai.
Otrajā rindā vietas ir kā limuzīnā, sēdekļi bīdās, ir apsildāmi, un katrās durvīs ir pa apjomīgam glāžu turētājam.
Dīvaini, ka nav atsevišķas klimata iekārtas, bet tāda savukārt ir trešajai rindai. Visvairāk no jaunās platformas ieguvis tieši bagāžnieks, kur ietilpība no 660 litriem izaugusi līdz 910. Sorento kapteinim nu ir vairāk, ko stūrēt.
Vadītāja sēdpozīcija - ļoti pārdomāta vieta. Stūre ir ļoti parocīga, viss ir vienkārši un pa rokai. Nav jālasa instrukcija. Izspaidi visas pogas pēc kārtas, un viss skaidrs. Priekšā ir milzīgs virtuālais panelis, kurā ir dažādu krāsu ciparnīcas vai dabasskats.
Virtuālais panelis neļauj izvērst navigācijas karti un vispār ir skopi konfigurējams. Šo trūkumu korejieši kompensē ar daudzkrāsainu paneļa izgaismojumu un... dabas skaņām, piemēram, lietus lāsēm, kas plunkšķ kaut kur pagrabā. Vai burkā.
Jaunais Kia Sorento alumīnija dīzelis ar 202 zirgspēkiem uz šosejas tērē ap 7 litriem, pilsētā par kādiem diviem litriem vairāk. Drīzumā Rīgā pietauvosies Kia flagmanis ar jauno plug-in hibrīda spēka iekārtu. Tā būs pavisam jauna lappuse Sorento vēsturē.
Sorento ir līdz zobiem bruņots dažādiem vadītāja asistentiem. Eksotiskākais noteikti ir aklo zonu kameras, kuru attēli parādās tieši mērskalu panelī. Tā ka gandrīz varētu iztikt bez spoguļiem.
Tas ir tāds kārtīgs bezceļu limuzīns, kas sanācis tam Kia. Gluži kā korejiešu Range Rover. Bezceļā ar šo automašīnu gan jau negribēsies braukt, jo būs vienkārši žēl. Un ar Range Rover mūsdienās arī retais nobrauc no asfalta. Nepretencioza, nepiespiesta, ērta, līgana. Īsāk sakot, foršs auto.
TV Auto ziņu vadītājs Normunds Avotiņš: "Tas, kas mani mulsina, dārgie draugi, ir cena. 54 000 eiro - tas ir ļoti daudz par Kia."
"Daudz" mūsdienās ir stiepjams jēdziens, taču Sorento cena ir bīstami tuvu Latvijas likumdošanas izperētajam luksusauto cenas slieksnim 59 900 eiro. Ja tā nebūtu, jaunais premium no Dienvidkorejas turīgo pircēju kartē atrastos redzamākā vietā.
Kia Sorento TX 2.2 CRDI
+ ekskluzīva komplektācija
+ līgana, eleganta gaita
+ izveicīga, moderna transmisija
- neparasts apdares aromāts
- "caurumi" skaņas izolācijā
- premium auto cena
Dzinējs: 2199 ccm, R4 turbodīzelis
Jauda: 202 ZS
Paātrinājums: 9,2
Patēriņš: 6
CO2: 179
Cena: 53 990 eiro