Viens no būtiskākajiem drošas braukšanas aspektiem ir atbilstošas automašīnas riepas. Turklāt no svara ir ne tikai riepas vecums un protektora dziļums, bet arī spiediens riepās, ko mēra speciāli sensori. Tie nu jau gadus sešus ir obligāti visās Eiropas Savienībā jaunreģistrētās automašīnās. Citās gan tie bija jau agrāk, taču par visu pēc kārtas.
Riepu spiediena sensori. Kas tie ir un kā tie darbojas (1)
TV Auto ziņas konsultē Bosch Car Service tīkla uzņēmuma Autofirma Raivo valdes loceklis Raivo Paškausks:
Kā kontrolē gaisa spiedienu riepās un kāda ir sensoru specifika?
Tā var būt spiedienu mērīšana ar tiešo metodi vai no ABS devējiem. Par spīti izmaksām, tiešā metode ir populārāka. Katrā riepā atrodas reāls spiediena sensors, kurš, tāpat kā jebkura cita detaļa, ar laiku iziet no ierindas. Problēma ir tāda, ka pirmajiem beidzas baterija. Bateriju konstruktīvi nav paredzēts mainīt, tāpēc jāmaina viss sensors. Oriģinālie ir dārgi, bet neoriģinālo uzstādīšana prasa zināšanas un iekārtas.
Cik liela ir iespēja, ka automašīna nepieņems jaunos sensorus?
Risks ir liels, jo ar šo iekārtu var pieprogrammēt noteiktu ražotāju sensorus. Labā ziņa ir tā, ka šī noteiktā ražotāja sensori der vairumam automašīnu. Spiediena sensori atšķiras pēc ventiļa veida - alumīnija vai gumijas.
Pirmie ir glītāki, bet kuri labāk pretojas korozijai?
Ilgmūžīgāks ir gumijas. Alumīnija ventiļi jāpievelk ar noteiktu spēku, tāpēc tos gadās sabojāt. Ja tomēr nepietiek ar rokas aparātu, jāripina auto pie lielā Bosch stenda. Taču bez sensoriem automašīna nepaliks. Galā var tikt vienmēr vienkārši process ir mazliet ilgāks. Vairāk skaties TV Auto ziņu sižetā.