Pabeigta projektēšana Rail Baltica stacijai un saistītajai infrastruktūrai starptautiskajā lidostā „Rīga”. Saņemts Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas apstiprinājums būvprojektam. Kopumā projekts saņēmis 32 institūciju saskaņojumus un atļauju sākt pirmā Baltijas ātrgaitas dzelzceļa un avio savienojuma centra būvniecību, TVNET informēja "Eiropas Dzelzceļa līnijas" pārstāve Rita Voronkova.
Rail Baltica stacijas projekts starptautiskajā lidostā „Rīga” gatavs būvniecībai (31)
Rail Baltica stacijas un infrastruktūras projekts lidostā „Rīga” ietver jaunas trīs līmeņu stacijas izbūvi. Pirmajā jeb zemes līmenī tiks izveidota ērta pieejamība stacijas un lidostas kompleksam: jauni piekļuves ceļi, auto un velo stāvvietas, kāpnes, eskalatori un lifti, lai nokļūtu citos stacijas stāvos. Tāpat paredzēts izveidot „zaļo koridoru” pasažieriem, kuri lidostā ieradīsies ar automašīnu, sabiedrisko transportu, velosipēdu, kā arī atlidojušajiem.
Stacijas 2. stāvā taps ērtas, plašas un gaišas uzgaidāmās telpas, biļešu tirdzniecības automāti un kases, kā arī informācijas stendi, bet 3. stāvā būs pietura ātrvilcienam un ekspresim (shuttle), kas lidostā ieradīsies no Rīgas centra. No pasažieru platformām uz stacijas ēkas diviem zemākajiem stāviem, kur atradīsies uzgaidāmās zāles un lidostas termināli, vedīs vairāki eskalatori un lifti.
Stacijas apkārtnē tiks izbūvēti jauni piekļuves ceļi auto un velo kustībai, izveidota auto stāvvieta, velo novietnes, elektroauto uzlādes vietas.
Lai dzelzceļš aizņemtu mazāk vietas, Rail Baltica stacija lidostā „Rīga” tiks izvietota uz dzelzceļa estakādes, kuras augstums būs apmēram 10 metri. Tāpat tiks veidots uzbērums un 113 metru garš dzelzceļa pārvads pār K. Ulmaņa gatvi.
Projektu izstrādājusi atklātā starptautiskā konkursa uzvarētāja - trīs valstu uzņēmumu apvienība: PROSIV (Sintagma (Itālija), Prodex (Slovākija) un Vektors T (Latvija)). Ar šo apvienību 2018. gada martā tika noslēgts pirmais Rail Baltica projektēšanas un autoruzraudzības līgums. Personu apvienībai PROSIV saskaņā ar līgumu bija jāizstrādā Rail Baltica stacijas, saistītās infrastruktūras un estakādes starptautiskajā lidostā „Rīga” būvprojekts, kā arī būs jāveic autoruzraudzība būvdarbu laikā. Līguma kopējā summa ir 4,5 miljoni eiro. Kopējais projektējamās līnijas garums bija 4,4 km.
Voronkova norāda, ka pašlaik turpinās būvniecības iepirkuma konkurss, kura otrajā kārtā piedalās astoņi kandidāti.
Paredzēts, ka 2020. gada beigās ar konkursa uzvarētāju tiks noslēgts līgums un 2021. gadā tiks sākti būvdarbi.
Rail Baltica ir jauns ātrgaitas dzelzceļa infrastruktūras projekts, kura mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā. Projektā piedalās piecas Eiropas Savienības valstis – Polija, Lietuva, Latvija, Igaunija un, lai arī netieši, Somija.
Plānots, ka Rail Baltica līnija nodrošinās ātru dzelzceļa savienojumu starp Baltijas valstu galvaspilsētām katras divas stundas.
Apmēram reizi 30 minūtēs t.s. shuttle jeb atspoles vilciens savienos lidostu un Centrālo staciju Rīgā. Tas ļaus 10 minūtēs nokļūt no lidostas galvaspilsētas centrā.
Rail Baltica līniju paredzēts izmantot arī reģionālajai satiksmei Latvijā.