Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Vai šis varētu būt visu laiku labākais Seat?

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Vai pazīstat tādu automašīnu - Seat Ateca? Nē? Tas gan savādi, jo kompaktais pilsētas džips Ateca "spāņu folksvāgenam" ir tas pats, kas škodai - Karoq, bet pašam Volkswagen - Tiguan. Lielāko Seat apvidus auto Tarraco ražo Volkswagen rūpnīcā Vācijā, bet Ateca savukārt salikts turpat, kur Karoq, - Škoda rūpnīcā Čehijā.

Šogad bija ieplānota plaša Seat Ateca modernizācija, un tās pirmais paraugs nu nonācis TV Auto ziņu testā.

Tā kā šis ir feislifta modelis, tad forma un izmēri palikuši nemainīgi. Varbūt priekša ir nedaudz garāka. Taču dizains ir pilnīgi cits. Priekšpuse ir pa vidu starp jauno Leon un lielo krosoveru Tarraco. Dārgākajās komplektācijās Full LED lukturi ir standartā gan priekšā, gan aizmugurē. Automašīna tikusi arī pie jauna paskata riteņu diskiem. 

Demomašīnas riteņu izskats varbūt nav katrai gaumei, jo it kā lielos 19 collu diskus vizuāli samazina Mercedes izgudrotā aerodinamiskā maliņa. Taču mieru, tikai mieru - ir arī citi dizaini, un daži ir tik forši, ka padarītu domīgu pat Audi un BMW.

Sportisks dizains joprojām ir Seat stūrakmens, tāpēc Ateca grūti iztēloties spaiņa pelēkā krāsā. Lai gan arī tāda automašīna izskatās pievilcīgi.

Runājot par motoriem - mazākais ir vienlitra turbo. Ar tādu diez vai gribēsiet braukt, un tādu arī var dabūt tikai pašai lētākajai versijai Reference. Autobrava zina stāstīt, ka tā mašīna ir plika un nesmuka. Pārējām Ateca ir vai nu 1,5 litru turbo benzīns ar 150 ZS - foršs un moderns motors, vai divlitru turbo ar 190 zirgiem, bet var dabūt arī dīzeli ar 2 litriem un 150 zirgspēkiem. Visus motorus var dabūt ar DSG kārbu, lielākos - arī ar pilnpiedziņu. Jaudīgākais benzīna motors vispār dabonams tikai un vienīgi ar četriem velkošajiem riteņiem. Nospiežot gāzes pedāli, top skaidrs, kāpēc.

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Salons

Nu jā, FR ir FR, moderno Seat esence. Melni griesti, sporta sēdekļi, utt. Jaunā Ateca ir ideāls jauno un ierasto tehnoloģiju apvienojums. Paņemts labākais no abām paaudzēm. Piemēram, jaunais displejs ar jauno programmatūru ir skārienjutīgs un ne sevišķi ērts. Toties klimats atstāts vecais. Pagrozām kloķīti, un viss - izmainām, temperatūru salonā. Kas zina, cik ilgi tā vēl būs, jo Volkswagen grupa bez skaļas reklāmas pamazām aizstāj veco klimata bloku ar tādu, kāds jau sastopams modelī Tarraco un citur. 

Vēl viens piemērs, kā vecais sadzīvo ar jauno. Lukturu slēdzis Ateca joprojām ir vecā parauga, taču tajā vairs nav miglas lukturu simbola. Tā vietā stājies mākonītis, kas jaunākajos Volkswagen grupas modeļos apzīmē slikta laika apgaismojumu pamatlukturos.

Stūre, protams, ir no jaunā Leon, un tās leņķis ir nedaudz savdabīgs. Stūresrata apsilde tādā komplektācijā nepārsteidz, turpretim priekšējā stikla apsilde bez diegiem - gan.

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Īpašs vējstikls

Izrādās, ka jaunā Ateca ir viens no pirmajiem Volkswagen grupas automobiļiem, kam uzstādīts jaunais Saint Gobain tikko izstrādātais Climacoat stikls. Apsilde ir iestrādāta plēves veidā, tāpēc neredz nekādus diegus, savukārt vasarā tāds stikls par 40% labāk aiztur saules karstumu un ultravioletos starus. Cik tad jaunā Ateca maksā? Bāzes modelis - tikai 20 000 eiro, taču ar tādu diez vai kāds kāros braukt. Testa automašīna brauc otrā grāvī - 33 000 eiro.

Cena

Tādu normālu automašīnu var dabūt par 25 līdz 27 000 eiro, kas, piekritīsiet, ir diezgan okei par modernu kompakto krosoveru.

Konkurenti, protams, nesnauž, taču, lūk, kas par lietu. Līdz ar jaunu dizainu un smalkām ekstrām Seat sekmīgi pārkalibrējis arī Ateca balstiekārtu. Līdz ar to šis auto ir visharmoniskākais modelis jauno Seat modeļu gammā un, kas zina, varbūt veiksmīgākais, kāds vispār līdz šim ražots.

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive

+ vērienīga, trāpīga modernizācija

+ noslīpētas gaitas īpašības

+ cenas/komplektācijas attiecība

- īpatnēja sēdpozīcija

- vienmuļa salona apdare

- skaņas izolācija aizmugurē

Dzinējs: 1984 ccm, R4 turbo

Jauda: 190 ZS

Paātrinājums: 7,9 s

Patēriņš: 7 l/100 km

CO2: 159

Cena: no 27 500 eiro*

*) FR versijas sākuma cena. Modeļa bāzes cena - 20 100 eiro.

Nepalaid garām!
Uz augšu