Kopš pandēmijas sākuma reti kura nozare nav piedzīvojusi būtiskas pārmaiņas. Kā vēsta BBC, arī modes biznesā ir vērojamas jaunas tendences – pēdējo mēnešu laikā ievērojami ir krities pieprasījums pēc uzvalkiem un lietišķā apģērba, bet pieprasījums pēc pidžamām – pamatīgi pieaudzis.
Pandēmijas ieviestās korekcijas modes biznesā: uzvalkus un kaklasaites nomaina pidžamas
Lielveikalu ķēdes “Primark” īpašnieki “Associated British Foods” paziņoja, ka kopš pandēmijas sākuma ir pieaudzis pieprasījums pēc pidžamām, brīvā laika un bērnu apģērba. Savukārt pieprasījums pēc lietišķā un biznesa apģērba bijis “ļoti vājš”. Tas skaidrojams ar cilvēku dzīves stila maiņu un arvien lielāku attālinātā darba lomu.
Kopumā Lielbritānijā populārā lielveikalu ķēde “Primark” pandēmijas dēļ cietusi ievērojamus zaudējumus – pārdošanas apjoms samazinājies par vismaz diviem miljardiem mārciņu, bet ienākumu samazinājums mērāms 650 miljonos mārciņu.
Veikalu ķēdes īpašnieki pauž, ka pēc lielveikalu atvēršanas pēc karantīnas kopumā pircēju skaits ir būtiski mazāks – cilvēki retāk dodas iepirkties, tāpat arī ievērojami sarucis tūristu skaits, kas labprāt iepērkas “Primark” veikalos.
Ņemot vērā paziņojumus par jauniem karantīnas pasākumiem, “Associated British Foods” paziņojusi par veikalu pagaidu slēgšanu ne tikai Lielbritānijā, bet arī Īrijā, Francijā, Beļģijā, Slovēnijā un Spānijā. Paredzams, ka dīkstāve novembrī uzņēmumam izmaksās vismaz 375 miljonus mārciņu.
Tāpat uzņēmuma pārstāvji pauduši, ka ir ievērojami mainījušies cilvēku iepirkšanās paradumi. Tā kā cilvēki arvien retāk dodas pusdienot ārpus mājas, ievērojami palielinājies pieprasījums pēc pārtikas produktiem un dažādām virtuves precēm, jo pandēmijas laikā cilvēki vairāk sākuši gatavot mājās.
Tiesa gan, tiek prognozēts, ka, pandēmijai atkāpjoties, pieprasījums pēc lietišķā apģērba un pusdienošanas restorānos varētu palielināties. Vai tas sasniegs pirms pandēmijas rādītājus, rādīs laiks.