Laikā, kad cilvēki nevarēja kontrolēt ražas izdošanos, kā arī slimība bieži vien nozīmēja nāves spriedumu, maģija sniedza tādu kā kontroles sajūtu. Romas impērijas laikā maģija tika uzskatīta par māņticību un aizliegta. Lai arī slepenībā cilvēki joprojām to mēdza to piekopt, reliģiskie līderi to uzskatīja par apkaunojošu nodarbi.
Tādā kontekstā daži cilvēki Jēzu dēvēja par burvi. Tajā laikā politeistu reliģiskie līderi kristietību uzskatīja par māņticību – tāpat kā maģiju.
“Ar to es domāju, lūk, ir tāda un tāda cilvēku grupa, kas no rītiem sanāk kopā, dzer vīnu, sakot, ka tās ir asinis, ēd maizi, sakot, ka tā ir miesa. Visticamāk, ir saprotams, kāpēc cilvēki to uzskatīja par māņticību,” piebilda Džefersons.
Tomēr Jēzus sekotāji to tā neuztvēra. Viņu glābējs darīja brīnumus, nevis maģiju. Šos brīnumus viņš veica ar Dieva palīdzību, tāpēc tam nav nekāda sakara ar māņticību.
Jēzus spēja uzvarēt nāvi, dziedēt cilvēkus un radīt ēdienu un dzērienu kristiešu acīs pacēla viņu augstāk par romiešu dieviem. Viņi ticēja, ka Jēzum ir īpaša vara pār nāvi, tāpēc, atzīstot Jēzu, cilvēks kaut kādā veidā iegūst šādas spējas arī pats. Romiešu dievi varēja dziedēt un atdzīvināt mirušos, tomēr ne tiešā veidā. Piemēram, ārstniecības dievs Asklēpijs dziedēja cilvēkus caur to sapņiem, kamēr Jēzus dziedēja ar savu plaukstu. Asklēpijs tika nogalināts tāpēc, ka atdzīvināja mirušos, bet Jēzus par to tika godināts.