Vairāk nekā 20 gadus, kopš Yaris ir kopā ar mums, automobilis kļuva tikai augstāks, līdz beidzot sāka līdzināties nelielam minivenam. Ceturtajā paaudzē Toyota beidzot nolēmusi palaist zemāk Yaris jumta līniju, un rezultāts ir acīmredzams.
Auto, kas ļoti neizdevīgā gaismā parāda elektromobiļus (2)
Jaunais Yaris ir ne tikai zemāks, bet arī īsāks par iepriekšējo. Kurš, būdams pie pilna prāta, ko tādu darītu? Jaunajiem modeļiem taču jābūt lielākiem par vecajiem? Tā jau arī ir. Riteņu bāze ir par 5 cm garāka, un riteņu attālums arī ir lielāks. Tāpēc automašīnas stāja skatā no aizmugures atgādina rallijkrosa mašīnu. Par to milzīgs arigato jāteic jaunajai platformai, kas attāli saistīta ar ļoti populāro krosoveru Toyota CH-R.
Salons arī ir johoho! Sporta sēdekļi, viss melns, krāsu akcenti kā ārpusē. Sacīkšu panelis apaļām acīm, sporta stūre gandrīz kā Supra. Un vēl viena lieta. Toyota CH-R centrālais displejs izskatās tā, it kā džeki būtu pabeiguši salonu un tad kāds pamanījis: "Kas tas tas tāds uz galda? Oj, centrālais displejs! Ko darīt? Pielīmēsim kaut kur tur, un būs labi." Bet te tas vismaz ir vienā līnijā ar klimata iekārtu, un izskatās daudzmaz harmoniski. Pilnai laimei panelī vēl arvien ir pa pilnam fizisku pogu. Stūre nu regulējas gan augstumā, gan dziļumā, un visas pogas uz tās ir apgaismotas.
Braucot tumsā, atklājas, ka mērskalu panelis ir ļoti spilgts. Spilgtuma regulēšana ieslēpta jaunajā paneļa izvēlnē, kam gluži kā burvja mākslinieka cilindram ir neskaitāmi dibeni. Drusku tumšāku var dabūt arī centrālo ekrānu, bet klimata bloks paliek zaigot kā zvaigžņu kuģa konsole. Taču dienas gaismā nedienas ar apgaismojumu ātri aizmirstas, it sevišķi uz negaidīto gaitas īpašību un dinamikas fona.
Izdevīgāks par elektroauto
Jaunais Yaris ļoti neizdevīgā gaismā parāda elektromobiļus. Automašīna vislabākajā komplektācijā tik un tā ir lētāka par vislabāko elektromobili. Man tvertne sen vairs nav pilna, bet es joprojām komfortabli varu nobraukt 600 km. Pateicoties elektriskajai komponentei, paātrinājums pilsētā ir kā elektromobilim - nospied un iet. Pilsētā Yaris 80% laika brauc tikai ar elektrību, un sastrēgumā benzīna dzinējs neieslēdzas vispār.
Jauno Yaris var nopirkt ar parastu vienlitra motoru vai jauno 1,5 litra Dynamic Force paaudzes dzinēju. Tas ir neparasts kaut vai ar cilindru skaitu - trīs. Parasti tāds tilpums prasa vēl vienu.
Jaunā Toyota Yaris tehnikas apogejs un vienlaikus esence ir hibrīdiekārta, kas sastāv no tā paša 1,5 benzīna dzinēja un veseliem diviem elektromotoriem. Bezpakāpju transmisija savienota ar tiem vienā mehānismā, tāpēc nodrošina ļoti plūdenu un atsaucīgu braukšanu. Tāpat kā RAV4 un citos modeļos, elektromotori piedalās spēlē līdz pat 130 km stundā.
Normunds Avotiņš: "Es jau biju dzirdējis, ka jaunais Yaris stipri atšķiras no iepriekšējiem. Tā esot azartiska un interesanta automašīna. Bet es nebiju domājis, ka tā ir tik azartiska! Yaris tik forši brauc un labi izskatās. Tas pat nav nekāds sporta modelis, nekāds GR vai GRMN. Tam ir simtpadsmit zirgspēku un hibrīdzinējs."
Toyota Yaris 1.5 Hybrid
+ negaidīti azartisks
+ sportiska sēdpozīcija
+ niecīgs degvielas patēriņš
- trūcīgs salona apgaismojums
- ārkārtīga šaurība aizmugurē
- pārblīvēts borta dators
Dzinējs: 1490 ccm, R3 HEV
Jauda: 116 ZS
Paātrinājums: 9,7
Patēriņš: 3,8
CO2: 87
Cena: no 18 800 eiro