Hibrīdautomašīnas, kas šobrīd ir katra sevi cienoša autoražotāja klāstā, mūsu apziņā saistās ar Toyota un Lexus, kas arī ir loģiski, jo tie visilgāk noņemas ar šāda tipa motoriem. Taču ir vēl viens japāņu autoražotājs, kas hibrīdus ražo tikpat ilgi kā Toyota un vēl kādu pusgadu ilgāk. Tā ir Honda.
Honda saka "fui" dīzeļiem un spiež uz hibrīdiem
Iekšdedzes motoru ziedu laikos hibrīdi spēlēja niecīgu lomu Honda modeļu gammā. It sevišķi Eiropā. Tomēr uzskatīt Hondu par iesācējiem būtu augstākā mērā kļūdaini. Pirmais sērijveida modelis ar hibrīdiekārtu Honda Insight iznāca 1999. gada novembrī - septiņus mēnešus pirms leģendārā Toyota Prius starta.
Viens no iemesliem, kāpēc Hondas sasniegumi hibrīdiekārtu tehnoloģijās mums palikuši nezināmi, ir ierobežotais modeļu skaits Eiropai. Šobrīd hibrīdmodeļu ciltskoku sākam ar Jazz hibrīdu, tad turpinām ar Jazz Crosstar, kas ir SUV tipa mašīna, taisīta no tā paša Jazz. Pašā augšā ir lielākais Honda hibrīds - CR-V Hybrid.
Skaidrs, ka CR-V mums ir tāds saprotamāks, jo zinām, kāpēc tāds vajadzīgs. Taču nenonieciniet mazo Jazz. Varbūt jums tāds nav vajadzīgs, varbūt tas ir par mazu un nepietiekami prestižs. Vienkārši izbrauciet ar Jazz hibrīdu, un būsit pārsteigti, cik tas ir veikls pilsētā.
Ieintriģējām? Vairāk skaties TV Auto ziņu sižetā.
Plusi un mīnusi
Honda Jazz Hybrid
+ "iPhone" kabīnes dizains
+ viegla gaita pilsētā
+ plašs, racionāls salons
- savdabīga āriene
- kūtrs šosejas ātrumos
- salīdzinoši augsta cena
Dzinējs: 1498 ccm, R4 +HEV
Jauda: 109 ZS
Paātrinājums: 9,4
Patēriņš: 4,5
CO2: 55
Cena: no 21 200 eiro
Honda CR-V Hybrid
+ neticami ekonomisks
+ lieliska skaņas izolācija
+ patīkama dinamika
- dārgāks par 1.5 turbo
- E-CVT ar pogām
- spiedīga konkurence
Dzinējs: 1993 ccm, R4 +AC
Jauda: 184 ZS
Paātrinājums: 8,8
Patēriņš: 5,3
CO2: 120
Cena: no 30 280 eiro