Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Lādzīgais Citroen C5 Aicross kļuvis par lādējamo hibrīdu

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Citroen C5 Aircross ir tradicionālajiem krosoveriem alternatīva izvēle. Ļoti lādzīgs automobilis, tikai mazliet nesaprasts. 

Līdz šim tas bija pieejams ar benzīna un dīzeļdzinēju, un pēc idejas tas sen varēja kļūt elektrisks. Tik tālu Citroen pagaidām nav ticis, bet lādējamo hibrīdu gan viņiem izdevies uztaisīt. Tajā apvienots no benzīna versijas jau pazīstamais 1,6 litru turbodzinējs un astoņpakāpju automāts, starp kuriem integrēts 80 kilovatu elektromotors.

Sistēmas summārā jauda ir 225 zirgspēki, padarot hibrīdu par līdz šim jaudīgāko C5 Aircross.

Atšķirībā no radniecīgā Peugeot hibrīda, elektrificētais Citroen palicis uzticīgs priekšējo riteņu piedziņai.

Normunds Avotiņš: "Nu vispār jāsaka, ka Citroen labi savienojis benzīna un elektrisko daļu. Viss agregāts piebīdīts pēc iespējas tuvāk salonam. Laikam gribējuši panākt labākas braukšanas īpašības."

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Interjers maz atšķiras no parasta C5 Aircross, lai gan hibrīds ir vairākus tūkstošus dārgāks par visdārgāko benzīnu vai dīzeli. Tie paši savdabīgie komforta sēdekļu, vertikālais panelis un augsta viduskonsole. Vien mērskalu panelis jeb drīzāk ekrāns te iekārtots citādi.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Viena lieta gan man jāsaka. Dažreiz nepieciešams otrās rindas sēdeklis. Šajā jautājumā C5 Aircross ir, kā saka, nedaudz par īsu. Manis pēc bagāžnieks varētu būt mazāks, bet aizmugurē vairāk vietas."

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

No kārtīga wall-box C5 Aircross Hybrid baterija būs pilna jau pēc 2 stundām, bet mājas rozete ar pilniem 14 apmēriem prasīs divreiz vairāk. Labi, ka PSA grupa ir pielaidīga pret sadzīves tīklu - lādētājam pietiek ar 8 ampēriem. Tiesa gan, arī pilna uzlāde tad aizņems 7 - 8 stundas jeb visu nakti.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Man patīk šis auto! Tas ir jaudīgs, dinamisks, stabils, ātrs un brīžiem pat ļoti ātrs.

Tas ir komfortabls un derīgs mūsu draņķīgākajiem ceļiem. Tas ir arī moderns, jo ir plug in hibrīds, tātad var braukt ar elektrību vien. Bet - šis prieks dārgi maksā.

38 000 eiro varbūt nav daudz par plug in hibrīdu, bet tas ir diezgan daudz par Citroen."

Citroen C5 Aircross Hybrid

+ fascinējoša dinamika

+ blīva, saturīga amortizācija

+ premium līmeņa  komforts

- maza elektriskā sniedzamība

- aizmugurē ir pašauri

- liels cenas kāpums

Dzinējs: 1598 ccm, R4 turbo PHEV

Jauda: 225

Paātrinājums: 8,7

Patēriņš: 1,7

CO2: 39

Cena: 38 000  

Uz augšu