Biznesa tehnoloģiju pasākumā “RIGA COMM 2020” notika konference “Women in tech”, kurā “Infogram” līdzdibinātāja Alise Dīrika iedvesmoja sievietes un aicināja pievienoties tehnoloģiju nozarei. Viņas karjeras panākumus apliecina arī nokļūšana “Forbes Europe 2017” sarakstā “30 zem 30” mediju kategorijā. Pati Alise norāda, ka ceļš līdz tehnoloģiju nozarei nebija apzināts.
Tehnoloģiju nozare ir kā radīta sievietēm (4)
Alises tehnoloģiju stāsts sākās ar grafikas dizaina studijām, tad, kursabiedra Ulda Leiterta aicināta, viņa nonāca jaunuzņēmumu pasaulē, kur grafikas dizaina interesi nomainīja digitālu produktu veidošana, lietotāju pieredzes pētniecība un programmēšana. Nu jau astoņus gadus Alise par savu aicinājumu uzskata tehnoloģiju nozari.
“Infogram” līdzdibinātāja tehnoloģiju nozarē jūtas labi, un Alisei patīk apziņa, ka viņa kopā ar kolēģiem veido ko tādu, ko lieto visā pasaulē. Viņai patīk lietu un apstākļu straujā mainība, aktīvā un internacionālā darba vide, kā arī nozares modernie darba apstākļi.
Tehnoloģijas – ne tikai patērēt, bet arī veidot
Alise uzskata, ka tehnoloģiju prasmes un zināšanas ir neatņemams mūsdienīga un veiksmīga cilvēka darbarīks ikvienā nozarē. Taču ir lietas, ko viņa tehnoloģiju nozarē vēlētos mainīt: “Gribētos, lai mēs, tehnoloģiju nozarē esošie, vairāk piedomātu par sociālo atbildību, ētiku un apzinātos sava darba ietekmi uz sabiedrību.
Jau šobrīd redzam, ka dažkārt inovācijas, kas paredzētas šķietami nekaitīgiem mērķiem, piemēram, lietotāju pieredzes personalizācijai, ievāc mūsu datus un polarizē sabiedrību, radot draudus pilsoņu karam”.
Tehnoloģijas ir un būs bērnu ikdiena, viņiem ir labi jāorientējas tehnoloģiju pasaulē, un viņi jau to dara labāk par pieaugušajiem. Tomēr Alise uzsver, ka aizrautībai ar tehnoloģijām nevajadzētu aizstāt citas veselīgas vajadzības un nodarbes – fiziskās aktivitātes, kontaktēšanos ar vienaudžiem un ģimeni. Viņasprāt, ir svarīgi radīt bērniem interesi arī par tehnoloģiju veidošanu, ne tikai patērēšanu.
Sievietes uzņēmumos – ceļš uz izaugsmi
“Ir pierādīts, ka dažādība visās nozarēs nodrošina labākus darba rezultātus, plašāku skatu uz lietām, labākus lēmumus un pozitīvu ietekmi uz sabiedrību. Tehnoloģiju nozarē dažādības vēl nav, arī dzimumu līdzsvara. Bet uzņēmumi, kas par to piedomā un iegulda laiku un resursus, ir tikai ieguvēji,” norāde “Infogram” līdzdibinātāja. Alise ir arī organizācijas “Riga Tech Girls” līdzradītāja.
Straujā attīstība, potenciālais ietekmes mērogs un finanšu neatkarība ir iemesli, kuru dēļ Alise tehnoloģiju nozari iesaka arī citām sievietēm. Viņasprāt, nav neviena amata tehnoloģiju nozarē, kas nebūtu piemērots sievietēm.
“RIGA COMM” ir ikgadējs biznesa un IT nozares pasākums, kur uzņēmuma resursu vadības, dokumentu vadības, personālvadības un drošības sistēmu izstrādātāji un piegādātāji, mākoņpakalpojumu, interneta un digitālā mārketinga pakalpojumu sniedzēji, web risinājumu un mobilo aplikāciju izstrādātāji, kā arī IKT produktu ražotāji piedāvā gatavus un personalizētus risinājumus dažādu nozaru un lieluma uzņēmumiem, pašvaldību iestādēm un organizācijām to efektīvai darbībai. To rīko Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība BT 1 sadarbībā ar partneriem: “Intelligent Machines Riga”, “Riga TechGirls”, “SmartHR Latvija”, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru, “Mailigen”, Finanšu nozares asociāciju un citiem.