Šā gada laikā tā nav pirmā reize, kad “British Airways” cenšas nosegt radušos zaudējumus. Iepriekš kompānija ziņoja, ka tā samazinās darbinieku skaitu par 13 tūkstošiem. Vairāk nekā 1000 no atlaistajiem darbiniekiem ir piloti.
Jūlijā “British Airways” izsolē “Sotheby’s” pārdeva tai piederošas 17 gleznas. Starp tām bija arī Bridžetas Railijas darbs “Cool Edge”, kas ļāva nopelnīt 1,87 miljonus mārciņu (aptuveni 2,1 miljonu eiro). Savukārt britu mākslinieka Demiena Hērsta glezna “Valium” tika pārdota par “tikai” 27500 mārciņām (aptuveni 31 000 eiro). Kopumā no izsoles lidsabiedrība ieguva 2,2 miljonus mārciņu.
“British Airways” pārstāvji uzsver, ka pašreizējā izpārdošana tiek īstenota ne tikai finansiālu problēmu dēļ. Personāla skaita samazināšanas dēļ, kā arī samazinātās flotes dēļ kompānijas noliktavās ir priekšmeti, kas ir kļuvuši nevajadzīgi, un no tiem nepieciešams atbrīvoties.
Tirdzniecības mājaslapas “Headforpoints.com” pārstāvis Robs Bērdžess skaidro, ka šī izpārdošana aviācijas cienītāju vidū radījusi īstu ažiotāžu.
“Liekas, ka pircējiem ir ļoti liela apetīte. Domāju, ka tas ir daļēji nostalģijas dēļ, bet daļēji tāpēc, ka daudziem priekšmetiem cenas ir pieejamas un daudz zemākas, nekā tās, par kādām iepērk “British Airways”,” skaidro Bērdžess.
Tā, piemēram, “William Edwards” traukus makaroniem no aviokompānijas var iegādāties par 40 mārciņām (45 eiro). Zīmola veikalā šāda cena ir par vienu, nevis četriem traukiem.
“Daļa no šiem priekšmetiem – segas, glāzes un citi nieki - jau ir izpirkta,” saka Bērdžess. Viņš piebilst, ka pasaulē ir atsevišķs suvenīru tirgus, kas saistāms ar aviācijas nozari. Piemēram, tie priekšmeti, kas “British Airways” pašlaik nav vajadzīgi, nākotnē varētu maksāt ļoti dārgi.