Latvijas mazumtirdzniecības nozarē briest lielas pārmaiņas. Tirgū grasās ienākt Vācijas lielveikalu ķēde "Lidl", kas visā Eiropā zināma ne tikai ar izdevīgām cenām pircējiem, bet arī ar lielām algām strādājošajiem. Vai tirdzniecības ķēde piedāvās "vācu kvalitātes" preces, vai citos veikalu tīklos strādājošie pāries darbā uz "Lidl"? To skaidroja TVNET versija krievu valodā, tiekoties ar "Lidl" un citu veikalu tīklu pārstāvjiem.
Vācijas tirdzniecības giganta ierašanās Latvijā
Latvijas ikdienas pieprasījuma preču tirgus ir salīdzinoši konservatīvs un stabils. Tirgū neapšaubāmi līderi ir tirdzniecības tīkli "Maxima" (Lietuvas holdinga UAB "Vilniaus Prekyba" meitas kompānija) un "Rimi" (Zviedrijas uzņēmumu grupas "ICA Gruppen AB" meitas kompānija), kas abi aizņem 60% no kopējā tirgus apjoma.
Pagājušajā gadā SIA "Rimi Latvia" (132 veikali Latvijā) apgrozījums bija 917,2 miljoni eiro. Savukārt SIA "Maxima Latvija" (176 veikali) - 836,7 miljoni eiro.
Nozīmīgs spēlētājs mazumtirdzniecībā Latvijā ir veikalu tīkls "Mego", kam ir pilnībā vietējais kapitāls (apgrozījums 200 miljoni eiro; 89 veikali). Tāpat Latvijas mazumtirdzniecībā ir vairākas franšīzes, kas apvieno nelielos veikalus, kā, piemēram, "Top!" (apgrozījums 278 miljoni eiro; 200 veikali), "Elvi" (apgrozījums 150 miljoni eiro; 101 veikals), kā arī citi.
2017. gadā kļuva zināms, ka Latvijas tirgū ienāks vācu lielveikalu tīkls "Lidl", kas darbojas zemo cenu segmentā. Šīs ziņas jau radīja pamatīgu rezonansi gan nozarē, gan sabiedrībā.
Daudziem pircējiem Latvijā "Lidl" nav svešs zīmols, jo Lietuvā šā zīmola veikali sāka darboties 2016. gadā. Cilvēki, kam "Lidl" nav svešs, priekā berzēja rokas, jo šis veikals nozīmē zemākas cenas, bet esošie tirgotāji sāka uztraukties bažās par konkurences saasināšanos.