Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Porsche Taycan iedriftē Ginesa pasaules rekordu grāmatā (1)

Raksta foto
Foto: Porsche

Porsche Taycan ir iekļuvis Ginesa pasaules rekordu grāmatā kā elektriskā automašīna, ar kuru ir veikta ilgākā kontrolētā sānslīde jeb “drifts”. 

Pasaules rekorda uzstādīšanas vieta bija Porsche pieredzes centrs (Porsche Experience Centre), kas atrodas Hokenheimas trasē, Vācijā. Porsche instruktors Deniss Retera (Dennis Retera) pa 200 metrus garo apļveida drifta trasi nobrauca 210 apļus, kuru laikā priekšējie riteņi ne reizi nestāvēja izgriezti braukšanas virzienā. Pēc 55 minūšu ilgas sānslīdes drifta eksperts bija pievarējis 42,17 kilometrus.

Nobraucot šo distanci, kuras garums atbilst maratonam, Retera uzstādīja pasaules rekordu, veikdams tālāko nepārtraukto sānslīdi ar elektrisko automašīnu. Vidējais braukšanas ātrums bija 46 km/h. Rekords tika uzstādīts ar Taycan modeļa aizmugurējās ass piedziņas versiju, kāda patlaban jau ir pieejama Ķīnā, bet ne mūsu pusē.

Holandietis šobrīd pilda instruktora pienākumus Porsche pieredzes centrā, Hokenheimas trasē, bet iepriekš ir sacenties kartingu sacīkstēs, ar vienvietīgajiem sporta auto un piedalījies izturības braucienos.

Viens no neatkarīgajiem ekspertiem bija Denīze Ricmane (Denise Ritzmann). Pirms rekorda uzstādīšanas mēģinājuma šī inženiere, pārstāvēdama DEKRA automašīnu pārbaudes organizāciju, izvērtēja Taycan modeļa ar aizmugurējo piedziņu atbilstību ceļa un braukšanas standartiem. Ricmane par driftu zina visu – viņa 2018. un 2019. gadā kļuva par Eiropas drifta čempioni. Viņa bija atbildīga par to, lai Taycan atrastos nepārtrauktā sānslīdē visa brauciena garumā.

“To uzreiz var redzēt, vai priekšējie riteņi ir izgriezti braukšanas virzienā, vai arī atrodas citādā leņķī. Kamēr riteņi atrodas citādā leņķī, par automašīnu var teikt, ka tā atrodas sānslīdē jeb driftē,” skaidro Ricmane. Kopā ar Brentu rekorda uzstādīšanas mēģinājuma laikā viņa arī skaitīja nobrauktos apļus.

Porsche Taycan jau ir paspējis uzstādīt rekordus arī vairākās citās kategorijās – uzvarot nogurdinošajās 24 stundu un 3425 km garajās izturības sacīkstēs, kas norisinās ātrgaitas trasē Nardo pilsētā, Itālijā, kā arī uzstādot ātrāko laiku savā klasē 7 minūtes un 42 sekundes Nirburgringas trasē, un uzstādot rekordu 26 sprinta skrējienos no 0 līdz 200 km/h uz lidostas skrejceļa Lahras pilsētā, Vācijā. Porsche pirmās elektriskās automašīnas uzstādīto rekordu skaits ir iespaidīgs.

Par Ginesa pasaules rekordiem

Ginesa pasaules rekordu vēsture aizsākās 1951. gada 10. novembrī, kad Hjū Bīvers (Sir Hugh Beaver) (1890-1967), tajā laikā būdams izpilddirektors Guinness alus darītavai Īrijā, izlēma piedalīties medībās. Nonākot karstā diskusijā ar medību biedriem, viņi nevienā grāmatā nevarēja atrast dokumentētu atsauci uz to, kurš ir ātrākais putns Eiropā.

Pateicoties šai pieredzei, Hjū radās ideja organizēt īpašu kampaņu ar mērķi rosināt šāda veida diskusijas bāros. Rezultātā 1954. gada 30. novembrī tika radīts fascinējošu faktu apkopojums, kas tika nosaukts par Ginesa virslīgu (Guinness Superlatives), un uz tā pamata 1955. gadā tika izdota pirmā Ginesa pasaules rekordu grāmata.

Rekordu datubāze šobrīd sastāv no vairāk nekā 53 000 ierakstiem. Katru gadu tiem tiek pievienoti vēl aptuveni 8000 ierakstu no visas pasaules. Ginesa pasaules rekordu grāmata šobrīd tiek izdota vairāk nekā 100 valstīs un vairāk nekā 40 valodās. Līdz šim brīdim kopā ir pārdoti vairāk nekā 143 miljoni eksemplāru.

Nepalaid garām!
Uz augšu