VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) un Krievijas dzelzceļa pārstāvji apspriež iespēju ieviest pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu maršrutā Sanktpēterburga-Kaļiņingrada, aģentūru LETA informēja LDz pārstāvji.
Apspriež dzelceļa pasažieru savienojuma Sanktpēterburga-Kaļiņingrada atjaunošanu (1)
Lai pārrunātu līdzšinējo sadarbību un vienotos par turpmākajiem kopīgi īstenojamajiem projektiem nākamgad, ceturtdien, 26.novembrī, notika LDz valdes priekšsēdētāja Māra Kleinberga un Krievijas dzelzceļa uzņēmuma vadītāja pirmā vietnieka Sergeja Pavlova attālinātā tikšanās. Tikšanās laikā izvērtēta iesākto projektu virzība, kā arī apstiprināta abpusēja ieinteresētība jaunu iniciatīvu īstenošanā.
"LDz pēdējā gada laikā būtisku uzmanību pievērš gan uzņēmuma mērķa tirgu diversifikācijai un jaunu klientu piesaistei, gan arī sadarbības paplašināšanai ar esošajiem sadarbības partneriem. Tikšanās laikā ar Krievijas dzelzceļa uzņēmuma vadību pārrunājām jaunas sadarbības iespējas un veidus, kā efektīvāk risināt aktuālos jautājumus," informēja Kleinbergs.
Lai gan Covid-19 pandēmijas dēļ starptautiskie pasažieru pārvadājumi pa dzelzceļu pašlaik netiek veikti, sarunas laikā apspriesta arī iespēju nākotnē ieviest pasažieru pārvadājumus maršrutā Sanktpēterburga-Kaļiņingrada, šķērsojot Latvijas teritoriju.
"LDz ir sācis darbu pie jautājumiem, kas saistīti ar maršruta saskaņošanu, un sarunas laikā vienojāmies, ka nākamajā gadā darbs pie šī projekta turpināsies," pauda Kleinbergs.
Lai veicinātu dzelzceļa pārvadājumu konkurētspēju un tādējādi palielinātu kravu apmērus, LDz un Krievijas dzelzceļa uzņēmumu vadība vienojās, ka ir nepieciešams gan izstrādāt un īstenot jaunus projektus, gan arī kopīgi strādāt pie normatīvo procedūru vienkāršošanas. Ņemot vērā arvien lielāku virzību uz dabai draudzīgākiem transportēšanas veidiem, šis būtu būtisks priekšnoteikums, lai notiktu kravu pārnese no autotransporta uz dzelzceļu, klāstīja LDz pārstāvji.
Kompānijā arī norādīja, lai spēcinātu sadarbību, pēdējā laikā ir notikušas vairākas Kleinberga augsta līmeņa tikšanās ar Krievijas dzelzceļa pārstāvjiem. Ciešākas savstarpējās sadarbības iespējas tika pārrunātas arī novembra sākumā notikušajā attālinātajā Transsibīrijas pārvadājumu koordinācijas padomes plenārsesijā, kur viens no aktuālajiem jautājumiem bija par infrastruktūras kapacitātes palielināšanu pārvadājumiem no Āzijas uz Eiropu.
Satiksmes ministrijas pārstāve Baiba Gulbe aģentūrai LETA pavēstīja, ka jautājums par maršrutu Kaļiņingrada-Sanktpēterburga ir pieminēts kā viens no Latvijas un Krievijas dzelzceļu sāktajiem sadarbības projektiem arī sarakstē Latvijas-Krievijas Transporta darba grupas ietvaros starp tās vadītājiem Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieku Uldi Reimani un Krievijas transporta ministra palīgu Juriju Petrovu.
Jau ziņots, ka "Latvijas dzelzceļa" koncerna apgrozījums 2019.gadā bija 337,645 miljoni eiro, kas ir par 7,5% mazāk nekā gadu iepriekš, kā arī kompānija cieta zaudējumus 9,328 miljonu eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš.
"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums.
Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".