Sabeigto Čaka ielu cenšas labot, sabeidzot satiksmi vēl nedaudz vairāk (15)

Raksta foto
Foto: Скриншот с видео

A. Čaka iela pēdējās nedēļās ir visai atšķirīgi vērtēts infrastruktūras objekts. Vieni, tas ir, velobraucēji, ir gandarīti, ka viņu rīcībā ir gluda, ērta velojosla, tikmēr cita rīdzinieku daļa - autobraucēji un tūkstošiem sabiedriskā transporta lietotāju - ir citās domās, jo vairāk laika pavada sastrēgumā.

Raidījuma Zebra vadītājs Pauls Timrots jaunievedumus salīdzina ar bērnībā gatavotām pankūkām. Gribējās, lai ir garšīgi, taču mīklai nejauši piebira par daudz sāls. Lai situāciju vērstu uz labu, viņš piebēra cukuru, taču nekas labs un lietojams tāpat nesanāca. Ar A. Čaka ielu ir līdzīgi, un viena no šādām pārmaiņām, kam tagad jāveicina transporta novirzīšana uz tukšākām ielām, ir kreisais pagrieziens no Zemitāna tilta uz Pērnavas ielu.

Zebra atgādina, ka vēl pirms kāda laika, kad šis pagrieziens bija atļauts, A. Čaka un Pērnavas ielas krustojums bija pats, pats bīstamākais krustojums Rīgā.

"Agrāk šis krustojums bija bīstamākais punkts visā Rīgā, jo bija atļauti kreisie pagriezieni visos virzienos; tagad krustojums ir sakārtots, luksofori kļuvuši modernāki, un teorētiski ir iespējams luksoforus uzstādīt tā, lai varētu veikt kreiso pagriezienu. Tomēr tas ir ļoti dārgi, nekur nav teikts, ka tā būs labāk, un satiksmes dalībniekiem nāksies rēķināties ar lielu gaidīšanas laiku – būtu nepieciešamas kādas sešas dažādas fāzes, lai varētu izveidot drošu kreiso pagriezienu uz Pērnavas ielu," lēš Timrots un arī norāda, ka diez cik godīgs šāds risinājums nebūtu pret Pērnavas ielas iedzīvotājiem, kuriem tagad ir dzīvošanai draudzīga vide ar nelielu satiksmes plūsmu, rotaļu un sporta laukumiem, kā arī kokiem ielas malās. 

Jau tagad tie, kas grib aizbraukt no Zemitāna tilta pa kreisi uz Pērnavas ielu, vispirms aizbrauc uz Barona ielu, apgriežas un tad brauc taisni pāri Čaka ielai.

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Šis eksperiments ir ļoti labs brīdis, lai atslogotu satiksmi Pērnavas un Barona ielas krustojumā, kur visi griežas apkārt. Ja kādam vajag no Zemitāna tilta nogriezties pa kreisi, tad var pabraukt uz priekšu pa A. Čaka ielu un, ja tur būtu izveidota īpaša apgriešanās vieta, veikt savu manevru tur. Šādu apgriešanās vietu  realizēt būtu visai vienkārši, jo, pārbraucot pāri Zemitāna tiltam, Čaka ielā ir trīs joslas katrā virzienā.

Un tomēr satiksmes novirzīšana no A. Čaka ielas uz Pērnavas ielu diez cik labs risinājums nav. Plānotās pārmaiņas naktī vēl tik ļoti jūtamas nebūs, bet dienas laikā visi, kam jātiek pilsētas centrā, tagad stāvēs nevis A. Čaka ielā, bet gan Valmieras ielā, kur ikdienišķa parādība ir sastrēgums vairāku kvartālu garumā pirms krustojuma ar Lāčplēša ielu. 

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Secinājums - varbūt labāk mest ārā A. Čaka ielas eksperimentu un ideju par kreiso pagriezienu uz Pērnavas ielu un sākt plānošanu no jauna, kamēr nav iztērēts vēl vairāk resursu un materiālu.

Uz augšu