Šodienas redaktors:
Jānis Tereško
Iesūti ziņu!

Jaudīgākās škodas pāriet uz elektrību: jaunās Octavia RS apskats (2)

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Šoreiz TV Auto ziņas izmēģina jauno Škoda Octavia RS. Agrāk tai bija divi varianti, tagad veseli trīs.

Kā tā? Pavisam vienkārši. Benzīna RS drīz sekos RS iV jeb tikpat jaudīgs plug-in hibrīds. Pēdējā trijotnei pievienosies Octavia RS ar 200 zirgspēku dīzeli. Burtu salikums RS Škodas sacīkšu vēsturē pazīstams jau kopš 70. gadiem. Octavia RS stāsts sākās gadsimtu mijā, kad Škodas maizes modelis piedalījās pasaules čempionātā rallijā. Kad Octavia kļuva par lielu WRC, to aizstāja Fabia, taču ielas sporta modelis palika un kļuva ļoti populārs cenas, dinamikas un ietilpības savienojuma dēļ.

Benzīna RS saglabāta iespēja braukt ar manuālo pārnesumkārbu, taču pēc šā testa var droši apgalvot, ka pēc tās nav nekādas vajadzības. DSG lieliski sadala griezes momentu, un vēl paliek iespēja ņemt lietas savās rokās ar zemstūres lāpstiņām.

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Ātrā Octavia aprīkota ar elektroniski vadāmu ierobežotas berzes diferenciāli. Tā vairs nav imitācija ar bremzēm, bet gan reāla daudzdisku konstrukcija, kas palīdz asās virāžās un līkumu sasaistēs, kurās automobilis atraisās pa īstam. 

Šos vingrinājumus būtu ieteicams veikt amortizatoru sporta režīmā, lai labāk sajustu auto, kā mēdz teikt, ar piekto punktu. Taču adaptīvā šasijas vadība maksā 800 eiro, un nav teikts, ka padara RSnieku komfortablāku.

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Vairāk komforta

Jaunā Octavia RS būs īsts atradums tiem, kam nepatika iepriekšējā modeļa pārlieku cietā balstiekārta. Šeit saglabāts sportiskais tvēriens, bet piekare ir blīva, nevis cieta. Tā ir atšķirība.

Tāpat kā agrāk, automobilis apvieno sportiskumu un praktiskumu un dara to tā, kā nespēj neviens cits auto šajā cenu kategorijā.

Protams, kāds jau var činkstēt, ka vajag vairāk jaudas un kaut kur derētu kāda interesantāka detaļa. Taču saprotiet, ka par 30 000 eiro citi šādu kombināciju vispār diez vai spēj piedāvāt.

Standarta cenu 30 400 eiro par liftbeku un 31 300 eiro par Combi var uzpumpēt ar 19 collu diskiem, alcantara sēdekļiem un citām garšīgām ekstrām. Taču Octavia RS tik un tā ir lētāka par automašīnām, kuru teritorijā nekaunīgi ielaužas. Paraugieties vēlreiz uz šo zilo haizivi - vai tur nav jaušama tāda kā Bavārijas elpa? Starp citu, melnie virsbūves elementi ļoti labi izskatās arī uz sarkanas virsbūves…

Verdikts

Pirmo reizi divdesmit gados var droši teikt, ka RS - tā vairs nav vienkārši jaudīga Octavia, tas ir augstākas klases modelis, kas vienkārši radīts uz Škoda Octavia bāzes.

Škoda Octavia RS DSG-7

+ blīva, sportiska balstiekārta

+ reāli izmantojama jauda

+ sacīkšu stila salons

- rites trokšņi

- pārlieku platas atzveltnes

- adaptīvā piekare par maksu

Dzinējs: 1984 ccm, R4 turbo

Jauda: 245 ZS

Paātrinājums: 6,7

Patēriņš: 6,1

CO2: 139

Cena: no 30 400 eiro

Nepalaid garām!
Uz augšu