BMW pirmais masveidā ražotais universālis bija 1987.gada E30 Touring. Vēlme braukt ar praktisku "bavārieti" kādam gan radās vēl pirms tam, tādēļ jau 1983.gadā tika reģistrēts unikāls BMW E23 Touring jeb auto, kas veidots uz pirmās paaudzes 735i bāzes.
Šveicē tagad var iegādāties unikālu BMW 735i Touring
Šādu auto BMW sērijveidā neražoja, tomēr tāds nupat nonācis pārdošanā Šveicē. Tas ir tik meistarīgi nostrādāts un labi saglabājies, ka veido rūpnieciski ražota spēkrata iespaidu. Un tomēr tas tāds nav. Nav arī zināmas visas detaļas par šo noslēpumaino spēkratu, un šajā ziņā te būtu darbs detektīvam.
Pirmās paaudzes BMW 7.sērija dienas gaismu ieraudzīja 1977.gadā, un 43 gadu laikā Minhenes kompānijas flagmanis bijis pieejams tikai un vienīgi ar sedana virsbūvi un dažāda garuma riteņu bāzi. Arī Audi un Mercedes-Benz savus flagmaņus piedāvā tikai sedanu formā. Ja kāds grib A8 vai S klasi ar "garo aizmuguri", kur izritināt matracīti, viņam jāņem visi groži savās rokās un jāmeklē meistari, kas kaut ko saprot no mašīnu būvēšanas. Tieši tā, starp citu, pirms 30 gadiem bija izdarījis kāds Mercedes-Benz 560 SEL saimnieks, kura garāžā pēc kāda laika stāvēja apskaužami praktisks 560 TEL, kā arī Brunejas sultāns, kuram ir W140 universāļi. Audi uzskatāmākais mēģinājums izgatavot A8 universāli bija redzams 2002.gadā, kad debitēja konceptuālais Avantissimo.
Par 1983.gada BMW 735i Touring izcelsmi detalizētas informācijas nav, lai gan pārdevējs sludinājumā norāda, ka mašīnas vēsture ir zināma. Dažādi avoti tīmeklī vēsta, ka šis ir oficiāls BMW prototips, kas tika prezentēts Frankfurtes auto šovā 1980.gadā. Pēc vācu AutoBild rīcībā esošās informācijas gan noprotams, ka BMW šādu E23 universāļa prototipu uzbūvēja, taču tikai iekšējiem mērķiem, savām vajadzībām.
Tā vietā vācieši vēsta, ka šis ir viens no trim 735i Touring, ko britu firma Crayford izgatavoja pēc BMW tirgotāja Euler pasūtījuma. Viens auto kopš tā laika esot pazudis bez vēsts, viens esot "paslēpts" kādā privātā kolekcijā Vācijā, bet trešo tumši zaļas krāsas auto tagad iespējams Šveicē iegādāties no Flückiger Automobile par 120 000 franku (110 000 eiro).
Līdz pašreizējai atrašanās vietai elegantais auto ir mērojis samērā tālu ceļu. Tā kā aizmugurējā daļā tam bija veiktas izmaiņas nesošajā konstrukcijā, to Vācijā nebija iespējams piereģistrēts un tas drīz vien aizceļoja pie auto entuziastiem uz ASV. Tur auto nobrauca ap 10 000 jūdzēm jeb 16 tūkstošiem kilometru un 2011.gadā tika izlikts pārdošanā eBay.
Auto nebija labā stāvoklī, bija redzama rūsa, un varēja prognozēt, kādi vēl darbi jāveic, lai auto atgūtu cienījamu izskatu. Flückiger Automobile to pašrocīgi iegādājās, atveda uz Eiropu, saveda kārtībā, un ar nedaudz koriģētu odometru, kurš tagad rāda 11 000 kilometru nobraukumu, auto ir iegādājams. Attiecībā uz odometru AutoBild gan lēš, ka tas ir nobraukuma rādījums pēc restaurācijas un odometra maiņas. Motors turpretī palicis oriģinālais, un tas ir 3430 kubikcentimetru sešu cilindru agregāts ar 204 zirgspēkiem.