Inženieru izlase pieliek pie vada klasisko Range Rover (3)

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Lielbritānijas uzņēmums Lunaz ir izstrādājis pārbūves darbu kompleksu, lai klasisko pirmās paaudzes Range Rover (tika ražots no 1970. līdz 1996. gadam) pārveidotu par elektromobili. Gatavs auto, kas brauc ar elektrību, maksā 245 000 mārciņu. Bet galvenais šajā stāstā ir tas, ka izstrādē piedalījušies inženieri no dažādām autobūves kompānijām, un pat Formula 1.

Lunaz savu darbu balsta uz labi saglabātiem Range Rover, kas vispirms tiek skenēti, lai izveidotu virtuālu CAD modeli. Pēcāk iekšdedzes dzinējs un pārnesumkārba tiek demontēti, tiek veikta pilnīga virsbūves atjaunošana un krāsošana, pēc kā seko elektromotora un augstsprieguma akumulatora uzstādīšana.

Elektriskais Range Rover tiek piedāvāts divos aprīkojuma līmeņos: Town un Country. Pirmā versija ir ērtāka un vairāk paredzēta lietošanai pilsētas apstākļos, bet otrā ir paredzēta tiem, kuri biežāk izbrauc dabā. Abas versijas ir pieejamas ar garo vai īso riteņu bāzi, savukārt Country modelis papildus iegūst uzlabotu balstiekārtu, bremzes un utilitārāku interjeru.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Katrs transportlīdzeklis tiks pielāgots tā nākamā īpašnieka vēlmēm, un polsterējuma materiāli būs līdzīgi oriģinālajam Range Rover. Salonā būs moderna informācijas un izklaides sistēma, klimata kontrole un Wi-Fi.

Interesentiem tiks piedāvāta arī Safari modifikācija ar vaļēju virsbūvi, kuras pamatā ir 1983. gada Džeimsa Bonda filmā Octopussy attēlotais auto. Lunaz dēvē Safari par "pasaulē pirmo elektrisko apvidus auto bez jumta", un viens šāds braucamais jau ir nonācis kāda Eiropas klienta rokās.

Lunaz izmantotā spēka agregāta specifikācija nav zināma, taču iepriekšējos klasisko Rolls-Royce pārbūves projektos uzņēmums izmantoja 375 zirgspēku elektromotoru uz aizmugurējās ass un 80 kilovatstundu bateriju.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Kopumā Lielbritānijas firma plāno šādā veidā pārveidot 50 Range Rover apvidus automašīnas.

Lunaz personālu veido augstākās klases darbinieki, kuri iepriekš strādājuši Rolls-Royce, McLaren, Aston Martin, Cosworth, Volkswagen, kā arī Formula 1. 

Uz augšu