Sagaidāms, ka 2021. gadā Covid-19 vakcīna kļūs par “Pfizer” labāk pārdoto produktu. Piemēram, pērn “Pfizer” nopelnīja teju 6 miljardus dolāru no pneimonijas vakcīnas.
Lai arī “Pfizer” akciju vērtības kāpums ir bijis ļoti mērens, to nevar teikt par “Pfizer” partneri “BioNTech”. Vācu kompānijas akciju vērtība ir pieaugusi par 300%, un pašlaik kompānijas akciju vērtība sasniedz 30 miljardus dolāru.
“Moderna” un 60 miljoni 2019. gadā
Tikmēr vēl viens daudzološs pieteikums ir nācis no kompānijas “Moderna”. Līdz šim gandrīz nezināma kompānija nu kļuvusi par vairāk nekā 60 miljardus dolāru vērtu kompāniju. Akciju vērtība šogad kāpusi par 700%, un “Morgan Stanley” prognozē, ka aptuveni puse no kompānijas tirgus vērtības ir saistāma ar veiksmīgu vakcīnas izstrādi.
“Goldman Sachs” prognozē, ka “Moderna” šogad nākamgad varētu nopelnīt 13,2 miljardus dolāru, pateicoties Covid-19 vakcīnai. Citas analītiķu kompānijas gan ir mazlietu piesardzīgākas – “Morgan Stanley” prognozē, ka “Moderna” 2021. un 2022. gadā kopā nopelnīs no 10 līdz 15 miljardiem dolāru.
Tomēr arī šie rādītāji ir iespaidīgi, ņemot vērā, ka pērn uzņēmums nopelnīja “tikai” 60 miljonus dolāru, un iepriekš vēl nebija radījis licencētu vakcīnu.
“Tas ir vēsturisks panākums medikamentu attīstībā. Jauna kompānija izstrādā jaunu tehnoloģiju pandēmijas sliktākajā laikā. Lai neteiktu ko vairāk, tas ir episki,”
norāda “Needham” biotehnoloģiju analītiķis Alans Karrs.
Volstrīta cieši vēro notiekošo
Iepriekš gan “Pfizer”, gan “Moderna” ir publiskojušas datus par Covid-19 vakcīnu kandidātiem, un tie ir ievērojami efektīvāki, nekā iepriekš bija iespējams prognozēt. Investori uzskata, ka šis sasniegums ļaus mRNS tehnoloģiju izmantot arī citos ārstēšanas līdzekļos. Volstrīta uzmanīgi vēro, ko dara “Moderna” un tirgus analītiķi ir pārliecināti, ka Covid-19 vakcīna noteikti nebūs pēdējais sasniegums, ar ko varēs lepoties šis biotehnoloģiju uzņēmums.