Kultūras ministrija (KM) un tirgus un sociālo pētījumu aģentūra “Latvijas Fakti” šodien virtuālā pasākumā prezentē pētījuma par Latvijas iedzīvotāju medijpratību rezultātus. Pētījumā fiksētas Latvijas iedzīvotāju zināšanas, prasmes un pārliecība saskarē ar mediju saturu, spēja to kritiski izvērtēt, atšķirot patiesu informāciju no viltus ziņām u.c. informācija, kā arī šo datu salīdzinājums ar 2017. gadā veikta pētījuma rezultātiem.
Vai protam atšķirt patiesu informāciju no viltus ziņām? (4)
Pasākumā piedalīsies:
- Aigars Freimanis, sociologs, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras „Latvijas Fakti” direktors,
- Selga Laizāne, KM valsts sekretāres vietniece starptautisko lietu, sabiedrības integrācijas un mediju politikas jautājumos.
Pasākumā tiks prezentēti un izvērtēti izpētes rezultāti, kā arī KM pārstāve informēs par jau veiktajiem un 2021. gadā plānotajiem pasākumiem Latvijas iedzīvotāju medijpratības sekmēšanai.
Medijpratība ir zināšanu un prasmju kopums, kas nepieciešams darbam ar informācijas avotiem – informācijas atrašanai un analīzei, informācijas sniedzēju funkciju izpratnei, informācijas satura kritiskam izvērtējumam, objektīvas informācijas atšķiršanai no tendenciozas, dažādos avotos pieejamo ziņu salīdzinājumam, lai veidotu savu, pamatotu viedokli. Medijpratība ietver arī prasmi praktiski lietot medijus.
KM ir mediju politikas veidotāja Latvijā. KM Mediju politikas nodaļa tika izveidota 2015. gadā, un tās uzdevums ir mērķtiecīgas un koordinētas mediju politikas plānošana un īstenošana.