Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa

Liels, smuks un praktisks - modernizētā Seat Tarraco apskats

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Par Seat Tarraco jums jāzina vien pāris lietas. Šī automašīna ražota Vācijā, Volkswagen rūpnīcā. Tā ir tikpat liela kā Škoda Kodiaq, jo šie auto ir radinieki, un Tarraco arī prot būt septiņvietīgs. Tagad nācis klāt vēl viens fakts - šis ir Seat Tarraco feislifts.

Tā kā pilnai Tarraco modernizācijai ir nedaudz par agru, oficiāli modelis tiek dēvēts par jauno Seat Tarraco FR. Sporta versijai ir citādi bamperi, pieskaņoti moldingi un platāki riteņu diski. Kopā ar BMW cienīgu iznesumu tie padara brašāku ne tikai Tarraco stāju, bet padara saturīgāku un tiešāku arī vadāmību.

Gaišā dienas laikā jaunā modeļu gada Tarraco var atpazīt pēc rokrakstā izgatavotā modeļu uzraksta, savukārt tumsā - pēc Infinite Light aizmugurējiem lukturiem un dinamiskajiem pagrieziena signāliem. Vai kāds tikko pieminēja Audi?

TV Auto ziņu vadītājs Normunds Avotiņš: "Salonā, piemēram, ir jaunāks, lielāks un ātrāks ekrāns. Protams, pilnībā skārienjutīgs, neviena fiziska kloķīša. Mums ir sporta stūre ar nošķeltu apakšu kā jau pienākas FR versijai. Mums ir virtuālais panelis ar četriem dažādiem skatiem un vēl šis tas."

Skārienjutīga klimata sistēmas vadība ir pilnīgs jaunums un ir uz mata tāda pati kā jaunajam Tiguan - galu galā abi modeļi ražoti vienā rūpnīcā Volfsburgā. Par spīti sākotnējai skepsei, jāatzīst, ka temperatūras regulēšana un citas funkcijas ir gandrīz tikpat ērtas kā ar tradicionālajiem kloķīšiem.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Jūs varbūt būsit pārsteigti, uzzinot, ka šai automašīnai ir priekšējo riteņu piedziņa un salīdzinoši neliels, 1,5 litru benzīna dzinējs. Nu tāds taču nevar iet! Bet pigori ir tādi, ka jaunais 1.5 TSI motors iet ļoti labi. Subjektīvi  pat šķiet, ka šis iet labāk nekā ar divlitru turbo, 190 zirgspēkiem un pilnpiedziņu."

Tas, protams, atkarīgs no apstākļiem. Ja tie iegadās slideni, Tarraco, protams, spolē ar priekšējiem riteņiem. Toties tas ir jūtami vieglāks.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Atbrīvojies no liekajām pusasīm un svara, Tarraco lieliski brauc arī ar tik nelielu dzinēju. Benzīna motoriem gan ir lielāks patēriņš, 8,3 - 8,5 litri. Tik lielai automašīnai nav nemaz tik traki. Ja gribas vēl mazāk, jāskatās uz dīzeli."

Tādi Tarraco ir veseli divi, turklāt jaudīgākajam 190 zirgspēku vietā nu ir apaļi 200. Tas, tāpat kā 190 ZS benzīna dzinējs, pieejams tikai ar pilnpiedziņu un DSG. FR un Excellence komplektācijās divsajūgu kārba obligāti piekomandēta arī mūsu izmēģinātajam dzinējam. Kur tāds Tarraco bija agrāk? Tepat jau vien, taču pārsvarā ar manuālo kārbu.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Ļoti labs salīdzinājums - mēs nesen braucām ar Volkswagen Tiguan R Line ar šādu motoru un priekšējo riteņu piedziņu. Automašīna ar papildaprīkojumu maksāja 37 000 eiro. Feins auto! Bet Seat Tarraco par to pašu naudu būs divlitru dīzelis un vēl pilnpiedziņa."

Labā ziņa, ka tas nav atstājis postošu ietekmi uz automašīnu cenu. Gluži otrādi, jo šādu Tarraco FR var nopirkt, jau sākot ar 32 000 eiro. Ja pietiek ar Excellence izpildījumu - sākot no 31 000.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Pie tam nav vēl zvanīts, kurš Tarraco ir labāks. Elegantie Xcellence krēsli ar silti brūniem dekoriem un pieskaņotu durvju apdari kādam varbūt šķitīs tuvāki par FR stingrajiem, aptverošajiem "kausiem".

Ar to gan Tarraco pilnveide vēl nav galā. Nākamgad tirdzniecībā nonāks vēl jaudīgāks benzīna modelis ar 245 zirgspēkiem un tikpat stiprs plug in hibrīds.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Seat Tarraco FR 1.5 TSI DSG-7

+ augstvērtīgs dizains

+ plašāka agregātu gamma

+ up-to-date salons

- sākot gaitu, tiecas "spolēt"

- ekrāns reizēm "aizguļas"

- nelieli pretvēja trokšņi

Dzinējs: 1498 ccm R4 turbo, ACT

Jauda: 150 

Paātrinājums: 9,7

Patēriņš: 6,6

CO2: 152

Cena: 33 600*

*) dāvanā aprīkojums 2000 eiro vērtībā

Uz augšu