AT izskatāmo gadījumu atzina par netipisku, tāpēc tiesas ieskatā tas prasa atšķirīgu, likumdevēja neparedzētu risinājumu. Senāta spriedumā norādīts - ja sekotu likuma plānam, tad izskatāmajā lietā būtu jāpieņem netaisnīgs lēmums, bet tas nozīmētu, ka, noraidot pieteicēja tiesības saņemt ģimenes valsts pabalstu, pretēji sociāli atbildīgas valsts principam netiktu nodrošināts sociālais taisnīgums.
Tiesā norādīja, ka izskatāmajā lietā faktiskie apstākļi neatbilst tiem apstākļiem, kuriem izpildoties, ir tiesības uz pabalstu.
Pieteicējs ir citas valsts pilsonis, 18 gadu sasniegšanas brīdī bijis aizbildnībā, viņam Latvijā izsniegta termiņuzturēšanās atļauja.
Ģimenes valsts pabalstu ģimene līdz pieteicēja pilngadībai nav saņēmusi, bet bērna tiesību aizsardzības apsvērumu dēļ Ministru kabinets ģimeni ir atbalstījis, piešķirot vienreizēju pabalstu.
AT norādīja, ka valsts līdz šim ir atbalstījusi pieteicēja uzturēšanos Latvijā, ņemot vērā viņa kā bērna tiesības, un rīkojoties pieteicēja kā bērna interesēs, valsts ir materiāli atbalstījusi Latvijas ģimeni, kura pieteicēju tiesiski bija paņēmusi savā aizbildnībā un kurā viņš turpinājis dzīvot arī pēc pilngadības sasniegšanas. Pieteicējam tiesiskā veidā turpinot Latvijā iegūt izglītību, ir tikai taisnīgi, ka valsts, lemjot par ģimenes valsts pabalstu, attiecībā uz pieteicēju rīkojas atbilstoši tam, kā tas notiek attiecībā uz citiem Latvijā aizbildnībā bijušajiem bērniem, kuri pēc pilngadības sasniegšanas turpina mācības.