7. Velojoslas
Šopavasar 14 sabiedrisko organizāciju un profesionālo asociāciju biedri nosūtīja vēstuli Rīgas domei un Ministru kabinetam ar aicinājumu Covid-19 krīzes laikā izveidot pilsētā pagaidu velojoslas, lai dotu iespēju rīdziniekiem pārpildīta sabiedriskā transporta vietā droši pārvietoties ar divriteni. Sākums izskatījās cerīgs, un jau maijā pirmā pagaidu velojosla parādījās Meža prospektā, virzienā no Sarkandaugavas uz Mežaparku. Pēc domes pasūtījuma tika sākta pagaidu velojoslu projektēšana arī Ķengaraga un Purvciema virzienā, tomēr pārējās ieceres atdūrās pret nesamērīgi ilgu saskaņošanas procesu un vasaras nogalē tika atmestas pavisam.
Arī Čaka ielā līdz pat vēlam rudenim nekas neliecināja par jebkādām izmaiņām par labu velosatiksmei, tomēr jaunie domes deputāti novembra sākumā lēma, ka Čaka ielā tomēr jāmēģina atrast vieta arī velojoslām, par spīti vairāku satiksmes ekspertu komentāriem, ka tas palielinās sastrēgumus vienā no pilsētas maģistrālajām ielām. Kaut arī Čaka ielā uzzīmētās pagaidu velojoslas ir tikai eksperiments, kas ilgs līdz aprīlim, tās izraisījušas polarizētus viedokļus rīdzinieku un caurbraucēju vidū – kamēr privātā un sabiedriskā trasporta lietotāji sūdzas, ka sastrēgumi Čaka ielā kļuvuši vēl lēnāki un velojoslas ir “salauzušas pilsētas satiksmes mugurkaulu”, velotransporta cienītāji ir priecīgi, ka beidzot pilsētā ir viena iela, kas patiešām ir ērta un droša braukšanai ar divriteni, turklāt novembra nogalē velojoslas ierīkotas arī pār Zemitāna tiltu, padarot velo satiksmi drošāku arī Purvciema iedzīvotājiem.
Jāpiebilst, ka ar mazāku troksni šogad sadarbībā ar nevalstisko apvienību ”Pilsēta cilvēkiem” kvalitatīvas velojoslas ieviestas arī Bruņinieku ielā un Sporta ielā.