Autonomās braukšanas sistēmas ir iedalītas piecos līmeņos. Kamēr galējais, piektais līmenis, kad nosacītais auto vadītājs var droši piebiedroties pasažieriem, uzspēlēt kārtis un nekādi nepiedalās braukšanas procesā, ir tāla nākotne, otrā līmeņa autonomās braukšanas funkcija ir sastopama daudz un dažādos auto.
ASV sāks sodīt autovadītājus par muļķošanos ar autopilotu
Otrā līmeņa autonomā braukšana nozīmē, ka tā dēvētais autopilots būtībā nemaz nav autopilots. Tā ir kamera, kas vēro ceļa marķējumus un palīdz mašīnu noturēt joslas centrā, bet radars mēra attālumu līdz priekšā braucošajam un neļauj ieskriet tam aizmugurē. Ar šīm divām sistēmām būtībā pietiek, lai bez stresa varētu mērot lielus attālumus, tiesa, vadītājam vienmēr ir jābūt savā vietā un jābūt spējīgam momentā pārņemt auto vadības grožus savās rokās.
To, vai automobiļa vadītājs ir savā vietā un pie samaņas, ar pavisam vienkāršu metodi mašīna kontrolē pati. Proti, sensori uzrauga, lai vadītāja rokas būtu uz stūres. Taču autobraucēji ir iemācījušies apiet šo ierobežojumu ar improvizētām metodēm. Piemēram, īkšķiem paredzētajās stūres rata iedobēs nostiprinot dažādus atsvarus, kas izjauc līdzsvaru un apmāna elektroniku, pie katras auto sašūpošanās tai liekot domāt, ka vadītāja roka ir pie stūres.
Ar šādu viltību var piemānīt elektroniku un uzņemt TikTok vai Instagram video, kurā auto brauc pats, kamēr pilots uz aizmugurējā sēdekļa guļ, taču Arizonas štata varas iestādes šāda tipa vaļībām ir nolēmušas pielikt punktu un nolēma piemērot naudas sodu par šādu "viltību".
Turpmāk tiks noteikts, ka administratīvā atbildība iestāsies pret tiem autovadītājiem, kuri traucē modernu autonomu braukšanas sistēmu darbību. Jo īpaši tiks aizliegtas tādas ierīces kā Autopilot Buddy, kas uz Tesla elektriskajām automašīnām imitē spiedienu, ko autovadītāja rokas rada uz stūres. Provizoriskais naudas soda apmērs būs 250 ASV dolāru (206 eiro). Turklāt tas attieksies ne tikai uz aizliegtām ierīcēm, bet arī stūrei piestiprinātiem apelsīniem, ūdens pudelēm un citiem smagumiem.
Paredzams, ka tuvākajā nākotnē līdzīgas likumdošanas iniciatīvas tiks pieņemtas arī citos ASV štatos, jo braukšana ar apmuļķotu autopilotu ir bīstama.