Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa

Chrysler dienas varētu būt skaitītas (3)

Chrysler 300C
Chrysler 300C Foto: AP/Scanpix

Viens no pēdējā laika darījumiem pasaules autobūvē viennozīmīgi ir Fiat Chrysler Automobiles (FCA) un Groupe PSA saplūšana vienā koncernā, kas ieguvis tēlainu nosaukumu Stellantis.

Tajā zem viena jumta tagad apmetušies Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Maserati, Chrysler, Dodge, Jeep, Ram, Citroën, DS, Opel, Peugeot un Vauxhall zīmoli. Lai gan abu pušu akcionāri tikai 4.janvārī apstiprināja FCA un PSA apvienošanos, analītiķi jau metušies prognozēt, kuru zīmolu attīstība tiks veicināta un kuri zīmoli no garā saraksta tiks svītroti. Associated Press (AP) lēš, ka pirmām kārtām briesmas draud Chrysler.

Šo pieņēmumu AP pamato ar pašreizējā Groupe PSA vadītāja un topošā Stellantis vadītāja Karlosa Tavaresa pagātni. Proti, kad Tavaress no 2009.gada līdz 2011.gadam bija Nissan Ziemeļamerikas operāciju vadītājs, viņš diezgan neiecietīgi izturējās pret automobiļiem un partnerībām, kuras nenesa peļņu.

Mūsdienu kontekstā paredzams, ka arī kā Stellantis vadītājs Tavaress varētu īstenot līdzīgu stratēģiju. Un tas nozīmē, ka varētu nākties teikt ardievas Chrysler zīmolam, kā arī vāja snieguma demonstrētājiem SUV, pikapu un cita tipa modeļu vidū.

RAM zīmolam (modelis 1500 attēlā), kā arī Jeep klājas tīri labi
RAM zīmolam (modelis 1500 attēlā), kā arī Jeep klājas tīri labi Foto: AP/Scanpix

Kā klāsies patiesībā vienotā koncerna zīmoliem, rādīts laiks. Taču Chrysler izredzes nav diez cik spožas, ja ņem vērā, ka modeļu klāstu veido vien Pacifica/Voyager miniveni un lielais sedans 300. Jauni modeļi pagaidām netiek plānoti, un nav arī ziņu, ka Chrysler varētu mēģināt tirgot zīmolam pielāgotus automobiļus no citiem koncerna ražotājiem. Šādu praksi izmantoja Lancia, kas piedāvāja par Thema un Flavia pārdēvēto attiecīgi Chrysler 300 un Chrysler 200 kabrioletu, taču vērā ņemamus panākumus neguva.

Šobrīd Lancia ir diezgan līdzīgā situācijā kā Chrysler - ar neskaidru likteni, jo zīmolam ir tikai viens modelis - mazās klases Ypsilon -, un tas tiek piedāvāts tikai Itālijā.

Kamēr Jeep un RAM zīmoliem klājas labi, tumši neskaidrību mākoņi ir savilkušies arī virs Dodge. Galvenais bažu iemesls ir jaunais ASV prezidents Džo Baidens, kura administrācija iecerējusi stingrākus vidējā korporatīvā degvielas patēriņa standartus, un ēdelīgajiem lieljaudas Dodge automobiļiem tās ir sliktas ziņas. Eiropā lielas cerības savukārt tiek liktas uz Maserati un Alfa Romeo zīmoliem. Tiem gan nepieciešamas investīcijas, lai panāktu konkurentus elektrifikācijas un hibridizācijas jomā. Tāpat arī Fiat nepieciešams audzēt pievilcību patērētāju acīs, jo kompānijas ražošanas jaudas Eiropā ir 1,5 miljoni auto gadā, taču tiek saražoti vien daži simti tūkstošu, norāda AP. Atklāts vienlaikus paliek jautājums, kas notiks ar PSA grupas DS zīmolu. Tā vadība gan norāda, ka uzņēmums ir ienesīgs, taču pārdošanas apjomu ziņā DS drīzāk nīkuļo savā nodabā.

Uz augšu