Pārtikas koncerns "Orkla Latvija" jaunajā cepumu un vafeļu ražotnes būvniecībā investēs 32 miljonus eiro, aģentūrai LETA stāstīja "Orkla Latvija" un "Orkla Biscuit Production" valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.
"Orkla Latvija" investēs 32 miljonus eiro cepumu un vafeļu ražotnes būvniecībā (6)
"Jaunās ražotnes būvniecībā vien investēsim 32 miljonus eiro, taču nozīmīgas investīcijas veiksim arī jaunu un ļoti jaudīgu ražošanas līniju iegādē," pauda valdes priekšsēdētājs.
Viņš minēja, ka viens no nozīmīgākajiem 2020.gada "Orkla Latvija" notikumiem ir pērnā gada septembra beigās sāktā jaunās cepumu un vafeļu ražotnes būvniecība Ādažos. Turklāt ražotne specializēsies tikai cepumu un vafeļu ražošanā un būs lielākā šāda veida ražotne Baltijas valstīs un Skandināvijā, uzsvēra Didrihsons.
Viņš pauda, ka, līdztekus investīcijām ražotnes būvniecībā, plānots veikt apjomīgas investīcijas ražošanas iekārtās, kas cepumu un vafeļu ražotnē saražos 75% no visas produkcijas. Tāpat daļu no iekārtām plānots pārcelt arī no māsas uzņēmuma Zviedrijā, kā arī no Artilērijas ielas, kur patlaban tiek ražoti "Selgas" cepumi un vafeles.
Paredzēts, ka 75% no jaunajā ražotnē saražotās produkcijas tiks eksportēti, tostarp uz Zviedriju, Norvēģiju, Somiju un Igauniju, klāstīja "Orkla Latvija" valdes priekšsēdētājs.
"Šīs būs pēdējos gados lielākās investīcijas Latvijas pārtikas ražošanas nozarē, kas radīs ap 250 jaunu darba vietu. Plānots, ka jaunā ražotne sāks darbu 2022.gada nogalē," uzsvēra Didrihsons.
Tāpat "Orkla Latvija" valdes priekšsēdētājs, komentējot pērno gadu, stāstīja, ka 2020.gads viennozīmīgi paliks globālās pandēmijas zīmē, kas atstās sekas ilgtermiņā. "Mēs redzam, ka nozarē ir uzņēmumi, kas vairs nespēs izdzīvot vai arī tiem būs nepieciešams ļoti liels atbalsts. Un ir tādi uzņēmumi, kas turpina investēt un attīstīties un iznāks no pandēmijas vēl stiprāki," pauda Didrihsons.
Viņš norādīja, ka sekojot līdz jaunām tirgus tendencēm un pieprasījumam, "Orkla Latvija" 2020.gadā attīstījusi tirdzniecību internetā.
"Tagad esam pieejami gan klātienē tirdzniecības vietās, gan interneta veikalā visā Latvijā. Šī ir dabiska biznesa attīstība ar mērķi nodrošināt mūsu patērētājiem kvalitatīvu iepirkšanās pieredzi caur labi attīstītu preču iegādes, piegādes un norēķinu platformu tieši no ražotāja," pauda Didrihsons.
Tāpat 2020.gadā atzīmēta zīmola "Laima" 150 gadu jubileja, kam par godu laista klajā īpaša saldumu kolekcija, izceļot "Laimas" klasiskās vērtības un piedāvājot tās jaunā formātā, stāstīja valdes priekšsēdētājs.
"Esmu gandarīts par to, kā mūsu komanda ir spējusi nodrošināt gan ražošanas procesu, gan piegādes un pārdošanas procesus," stāstīja Didrihsons.
Jau ziņots, ka "Orkla Latvija" kopējais apgrozījums 2019.gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 117,3 miljon eiro, kas ir par 3,7% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompāniju peļņa veidoja 6,7 miljonus eiro. "Orkla Latvija" pārstāv un attīsta "Laima", "Selga", "Staburadze", "Ādažu Čipsi", "Taffel the Original Snacks", "Pedro", "Spilva", "Gutta", "Everest", "Latplanta" un citus zīmolus. Uzņēmums iekļaujas Norvēģijas koncernā "Orkla".