Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Rimi ievieš beziepakojuma tirdzniecību Latvijā ražotiem saimniecības un higiēnas produktiem (5)

"Rimi" logo.
"Rimi" logo. Foto: Ieva Leiniša/LETA

Atbalstot ilgtspējīgus pieeju un risinājumus, kā arī atsaucoties "Rimi" pircēju vēlmei dzīvot arvien videi draudzīgāk, "Rimi" kā pirmais mazumtirgotājs Baltijā uzsācis Latvijā ražotu saimniecības un higiēnas produktu tirdzniecību bez iepakojuma, TVNET informēja uzņēmuma sabiedrisko attiecību vadītāja Regīna Ikala.

Pilotprojekta ietvaros sadarbībā ar vietējiem ražotājiem atsevišķos Rimi veikalos speciāli aprīkotos stendos būs iespēja iegādāties augstvērtīgus saimniecības un ķermeņa kopšanas produktus bez iepakojuma. Sākotnēji šādi stendi būs pieejami Rimi veikalā t/c Spice, taču nākotnē plānots tos izvietot arī citos veikalos.

Raksta foto
Foto: Пресс-фото

Speciālajos stendos varēs iegādāties tādas preces kā šampūnus, ziepes, zobu pastas un zobu birstes, dezodorantus, tualetes papīru, trauku mazgāšanas līdzekļus, higiēnas preces u. c. Pirmie "Rimi" partneri šajā projektā būs lielākais sadzīves ķīmijas un kosmētikas līdzekļu ražotājs Latvijā Spodrība un Latvijas kosmētikas ražotājs "Stenders", kuru produktus pircēji varēs iegādāties specializētajos stendos, izmantojot līdzi paņemto iepakojumu.

“Lai spertu soli pretī labākai dzīvei, nav vajadzīgas radikālas pārmaiņas. Pat viena produkta pirkumu paraduma maiņa var būt labs ieguldījums rūpēs par zaļāku planētu. "Rimi" kā pirmais mazumtirgotājs Baltijā, kas savos veikalos piedāvā iegādāties noteiktas preces bez iepakojuma, sniedz iespēju arvien vairāk pircējiem ar saviem pirkumiem atbalstīt videi draudzīgu dzīvesveidu un tādējādi veicina jaunu paradumu veidošanos sabiedrībā.

Ja pircēju atsaucība un pieprasījums uzrādīs augošu tendenci, plānots gan paplašināt produktu sortimentu esošajos stendos, gan izvietot līdzīgus stendus arī citos "Rimi" veikalos,”

skaidroja Ikala.

Atteikšanās no iepakojuma nav sveša arī vairākiem Latvijas ražotājiem, kuri jau piedāvā klientiem produktus bez iepakojuma vai ar dabai draudzīgu iepakojumu. Šādas alternatīvas nodrošina arī kosmētikas ražotājs "Stenders".

Raksta foto
Foto: Пресс-фото

“Mums ir svarīgi atbalstīt šo pilotprojektu, jo viena no "Stenders" vērtībām ir respektēt dabu. Lai nodrošinātu produkta kvalitāti līdz pat lietošanas brīdim, kā vienu no prioritātēm attiecībā uz iepakojumu izvirzām funkcionalitāti. Kur iespējams, cenšamies atteikties no iepakojuma pavisam, piemēram, bez iepakojuma var iegādāties ziepes, tāpat sortimentā ir pieejami cietie šampūni un kondicionieri – šie produkti ir lieliski piemēroti tirdzniecībai bez iepakojuma. Meklējam risinājumus, lai drīzumā šādu pieeju varētu izmantot pēc iespējas plašākam produktu klāstam, tāpēc "Rimi" veikalos varēs iegādāties arī izlejamus šķidros produktus, sniedzot klientam iespēju izvēlēties sev piemērotāko atkārtoti lietojamu iepakojuma veidu un tilpumu. Ticam, ka, piedāvājot alternatīvus risinājumus paradumu maiņas veicināšanai, kopīgi varam rūpēties par ilgtspēju un negatīvā nospieduma samazināšanu,” saka "Stenders" izpilddirektore Kristīne Grapmane.

AS "Spodrība" zīmols "Eco Seal for Nature" jau gandrīz 10 gadus piedāvā Latvijā ražotus ķermeņa kopšanas un mājas tīrīšanas līdzekļus, kas apvieno divus būtiskus faktorus – efektīvu iedarbību un ekoloģisku sastāvu.

“Uzņēmums ir gandarīts, ka turpmāk zīmola iecienītākos produktus roku, trauku un veļas mazgāšanai varēs piedāvāt arī beziepakojuma stendos Rimi lielveikalu sektorā. Tas ir būtisks solis, lai sagādātu iespēju pircējiem ērti pieņemt atbildīgus ilgtermiņa lēmumus resursu saudzēšanā.

Ticam, ka tieši pieejamība būs spēcīgs impulss ikdienas paradumu maiņai un pastiprinās zaļā dzīvesveida dinamiku pat tajās mājsaimniecībās, kurās beziepakojuma produktu iegāde līdz šim tika uzskatīta par ekskluzīvu un laikietilpīgu.

Paldies "Rimi" komandai par efektīvu sadarbību un atbalstu zaļās iniciatīvas realizēšanā,” skaidro "Spodrības" direktore Baiba Megre.

Raksta foto
Foto: Пресс-фото

"Zero waste" jeb bezatkritumu pieeja ir darbību kopums, kas vērsts uz atkritumu daudzuma samazināšanu, pēc iespējas ilgāk uzturot produktu, materiālu un resursu vērtību. Pieejas pamatprincipi ir: atsakies, samazini, lieto atkārtoti, pārstrādā, kompostē. Tas nozīmē gan atbildīgu preču un pakalpojumu ražošanu, gan plānveidīgu iepirkšanos un lietu vairākkārtēju izmantošanu iespēju robežās, lai samazinātu radīto atkritumu daudzumu, taupītu dabas resursus un novērstu apkārtējās vides piesārņojumu.

Svarīgākais
Uz augšu