Ja neesat Mini fani un jums nav piederējusi šīs markas automašīna, tad orientēties britu mazauto ģenealoģijā ir sarežģīti. Reizēm pat neiespējami. Piemēram, kā pateikt, vai šis ir iepriekšējās paaudzes Countryman vai jau jaunais? Un, ja jaunais, tad kurš jaunais?
Priekšpiedziņa? Pilnpiedziņa? Klasika? Šim MINI Countryman ir visas trīs! (1)
Lai kurā gadā ražots, Mini noveco ļoti lēni. Laikam tāpēc tiem tik ilgi turas cena. Rakstos minēts, ka Mini Countryman otrā paaudze, ko viegli atpazīt pēc drīzāk kantainiem nekā apaļiem lukturiem, iznāca jau 2017. gadā. Bet šī ir tā uzlabotais modelis, kas iznāca tikai 2020. gada beigās. Tātad - pilnīgs jaunums!
Normunds Avotiņš, TV Auto ziņu vadītājs: "To, ka mums darīšana ar jaunākās paaudzes Mini Countryman, nekļūdīgi var noteikt pēc pakaļējiem lukturiem. Tāpat kā mazajam Mini, to zīmējums atgādina Apvienotās Karalistes karogu."
Arī LED priekšējie starmeši un miglas lukturi ir jaunums, turklāt standartā uzstādīti visiem Countryman, sākot ar lētāko.
Tagad nākamais jautājums - kāpēc S burts restē ir nevis sarkans, kā pienāktos Cooper S, bet gan zaļš? Izrādās, ka šis Mini ir elektrificēts. Pierādījums ir aiz vāciņa mašīnas sānos. Šis Countryman ir plug - in hibrīds!
Pusotra litra trīs cilindru benzīna turbodzinējs no Countryman Cooper papildināts ar elektromotoru un gaitas bateriju, kuras ietilpība no sākotnējām 7,7 kilovatstundām feislifta modelim palielināta līdz desmit, bet elektriskā sniedzamība no 55 līdz 61 kilometram. Sistēmas summārā jauda ir 220 zirgspēku.
Hibrīds kā hibrīds, vai ne? Bet klausieties tālāk...
Normunds Avotiņš: "Uzraksts All4 uz durvīm liecina, ka šai automašīnai ir visu riteņu piedziņa. Taču ar to jāuzmanās, jo elektrificētajai versijai starp priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem nav mehāniskas saites. Aizmugurējos riteņus piedzen elektrība kā Lexus hibrīdos."
Viens no iemesliem, kāpēc viss spēka agregāts nav pieslēgts priekšējai asij, ir triviāls vietas trūkums. Taču rezultātā Mini jeb drīzāk jau BMW iznācis ļoti neparasts krosovers!
Normunds Avotiņš: "Šis auto nebūtu uz pusi tik neparasts, ja nebūtu plug-in hibrīds. Lādējamie hibrīdi šajā klasē ir ārkārtīgs retums. Es zinu vēl divus tādus, un vienu Latvijā nemaz nepārdod. Tā ka šis auto ir unikāls!"
Un tā darbības principi arī atšķiras no plug-in hibrīdiem, ko esam redzējuši līdz šim. Piemēram, režīms Save, kurā varam pietaupīt baterijas lādiņu vēlākam laikam. Iznāk, ka tajā brīdī Mini kļūst par priekšpiedziņas auto, jo elektromotors aizmugurē mums vairs nepalīdzēs. Liekam "draivā". Aizmugurē atskan jocīgs klunkšķis, tur viss laikam atvienojas, un - mums palikusi tikai priekšpiedziņa!
Tātad faktiski iznāk, ka Coutryman plug-in hibrīds ir automobilis ar visu tipu riteņu piedziņām. Pilnpiedziņa, priekšpiedziņa, kad braucam tikai ar benzīnu, un Max e režīms, kad auto kļūst par "klasiku"!
Drošības pēc pārbaudījām hibrīda uzvedību 333 trasē. Būdams rados ar BMW, Countryman ļauj pilnībā atslēgt pretizslīdēšanas sistēmu. Un, būdams kārtīgs Mini, tas no piektā stāva uzspļauj jaunmodīgajiem, bezsirdīgajiem "tačskrīniem". Viss, no iedarbināšanas līdz salona gaismām, darbojas ar neatkārtojamiem aviācijas tipa tumbleriem.
Verdikts
Pa pusei elektriskais Mini Countryman izrādījās interesants ne tikai tāpēc, ka ir pa pusei elektrisks. Automašīnā instalēti visai savādi braukšanas režīmi, kas padara dzīvi daudz krāsaināku. Vai par to visu gribētos maksāt 54 000 eiro, kas ir šī Mini pilnā cena, ir nākamais jautājums. Taču paturēsim prātā, ka Mini Countryman joprojām var iegādāties arī ar parastajiem, iekšdedzes dzinējiem, turklāt - arī ar dīzeļiem.
Mini Countryman Cooper SE All4
+ aizraujoši braukšanas režīmi
+ elektriskā sniedzamība
+ patīkama dinamika
- smaga aizmugure
- kontaktligzdas izvietojums
- cena
Dzinējs: 1499 ccm, R3 turbo PHEV
Jauda: 220 ZS
Paātrinājums: 6,8
Patēriņš, l/100 km vai kWh/100 km: 1,7 vai 13,1
CO2: 40
Cena: no 39 600 eiro