Iesūti ziņu!

Pirmie iespaidi: Renault CAPTUR E-TECH Plug-in Hybrid

Raksta foto
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Vispārdotākais, tātad populārākais mazās klases krosovers Eiropā 2019. gadā bija Renault CAPTUR, un arī pērn franču automobilis stingri turējās pie iegūtās pozīcijas, lai gan absolūtie pārdošanas rādītāji objektīvu iemeslu dēļ “sašūpojās un nokrita”. Šie iemesli, kā zinām, ir koronavīrusa pandēmija un tās izraisītais globāla mēroga apjukums. Tas veicināja izmaiņas patērētāju paradumos, notika pārrāvumi piegāžu ķēdēs, samazinājās ražošanas apjomi, un arī daudzi dīleru saloni kādu laiku bija slēgti. 

Koronavīruss jau kļuvis apnicīgs, kādā jaukā dienā tiks uzveikts pavisam un tiks aizmirsts, turpretī mazo krosoveru segmenta vadošais automobilis Renault CAPTUR nu galīgi nav garlaicīgs. Atklāti sakot, kad pirmo reizi sēdos pie tā stūres, biju pārsteigts, cik ļoti tas ir pieaudzis un nobriedis salīdzinājumā ar pirmās paaudzes CAPTUR. Acīmredzot nebiju vienīgais, uz kuru CAPTUR atstāja labu iespaidu, jo

decembra sākumā notikušajā konkursa Latvijas Gada auto 2021 uzvarētāju paziņošanā CAPTUR tika pagodināts ar uzreiz diviem apbalvojumiem - tas ieguva titulu Pilsētas apvidus auto 2021 un par E-TECH Plug-in Hybrid versijā izmantotajiem tehnoloģiskajiem risinājumiem saņēma gada Inovācijas balvu. Īsāk sakot - konkursa žūrijai auto patika.

Nav jau arī, kam nepatikt. Auto ir kompakts no ārpuses, pietiekami plašs salonā, tam ir augsts klīrenss un izmēģinātajā E-TECH versijā klāt vēl nāk hibrīdsistēma ar lādējamu bateriju. Par E-TECH nodēvēto iekārtu kompleksu Renault izstrādājis, balstoties uz savām zināšanām elektroauto ražošanā un Formula 1 hibrīddzinēju izstrādē. Tie, kuri domā, ka Renault elektromobiļu ēra sākās tikai pirms pusgada, kad galvaspilsētā kuplā skaitā parādījās koplietošanas Zoe, maldās. Patiesībā Renault elektromobiļus ražo jau vairāk nekā desmit gadus, un arī Zoe vārdam drīz apritēs 10. 

Raksta foto
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Renault CAPTUR E-TECH Plug-in Hybrid ir 1,6 litru benzīna motors, veseli divi elektromotori, un Formula 1 augstāk pieminēta tāpēc, ka, līdzīgi kā mūsdienu F-1 bolīdos, arī CAPTUR E-TECH Plug-in Hybrid izmantota gudra enerģijas plūsmu pārvaldības sistēma, kas veiktspēju un efektivitāti nodrošina atkarībā no vajadzībām konkrētā situācijā. Tāpat krosoveram ir augstas efektivitātes bremžu enerģijas rekuperācijas sistēma un gaitas akumulatora lieljaudas uzlāde, turklāt

mazais krosvers kļuva par pirmo sērijveida ielas auto, kurā izmantota automātiskā daudzrežīmu zobuzmavu pārnesumkārba. Tā aizgūta no autosporta, darbojas bez sajūga un ātrumus pārslēdz zibenīgi. 

Raksta foto
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Viens no CAPTUR Plug-in hibrīdam uzstādītajiem elektromotoriem ir gaitas elektromotors, un tam ir divas galvenās funkcijas - lai automobilis vienmēr kustību sāktu bezizmešu režīmā un ģenerētu enerģiju bremzējot vai palēninoties. Otram elektromotoram ir citi uzdevumi - tas kalpo kā benzīna dzinēja iedarbinātājs, kad vien tas nepieciešams, ģenerē enerģiju palēnināšanās laikā, izlīdzina pāreju starp visu spēka agregātu mijiedarbības režīmiem, kā arī sinhronizē ātrumu pārslēgšanos. Tā, lūk, arī ir atbilde, kā E-TECH automātiskā pārnesumkārba iztiek bez sajūga, bet paātrinājuma pārtraukumi gandrīz nav jūtami.

Raksta foto
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Lai gan CAPTUR Plug-in hibrīdam ir spēka agregātu komplekss, par kuru Renault ir ieguvis vairāk nekā 150 patentus, mašīnas lietotājs to pat nenojauš.

Kad sēdi pie stūres, auto pats gādā, lai degvielas patēriņš būtu tik zems, cik vien iespējams, bet neciestu arī gandarījums no braukšanas.

Kā jau minēju, kustība vienmēr tiek sākta elektriski. Benzīna motors pieslēdzas vēlāk, kad gaitas akumulatorā sāk aptrūkties enerģijas rezerves vai vadītājs ar gāzes pedāli dod signālu, ka nepieciešams vairāk jaudas, piemēram, apdzīšanai. Dzirdēt var, taču sajust īsti ne. Tas nozīmē, ka mazākais no elektromotoriem, kurš atbildīgs par benzīnnieka iedarbināšanu un pārnesumu sinhronizēšanu, savu darbu ir paveicis. 

Raksta foto
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Normālos apstākļos sava segmenta bestsellers darbojas hibrīda režīmā, kas ieguvis apzīmējumu My-Sense. Šis termins būtībā slēpj vēstījumu, ka auto pats jūt, kas tam un vajadzīgs, un attiecīgi pielāgojas. Ar atsevišķi ieslēdzamo E-Save funkciju katrs braucējs var vienīgi pēc vajadzības likt mašīnai pietaupīt gaitas akumulatoru tā krājumu izmantošanai vēlāk. Vai arī, ja akumulators ir tukšs, E-Save uz šosejas ļoti īsā laikā akumulatoru uzlādēs līdz aptuveni pusei, un tad jau tu kā vadītājs vari izlemt, kad ļaut apklust benzīna motoram un braukt elektriski. Otrs braukšanas režīms ir Pure, un tā tiek apzīmēta pārvietošanās tikai ar akumulatora enerģiju. Ja akumulators ir pilns, tad atbilstoši WLTP testu procedūras mērījumiem

CAPTUR E-TECH  Plug-in Hybrid ar elektrību kombinētā ciklā var nobraukt 50 kilometrus ar līdz pat 135 km/h, bet pilsētā teorētiskā gaitas rezerve ir vēl lielāka - 65 kilometri. Tas nozīmē, ka krosovers kādu laiku var vispār iztikt bez benzīna,

ja vien nav plānoti starppilsētu pārbraucieni un uzlādes punkts ir rokas stiepiena attālumā. Trešais Multi-Sense sistēmas režīms savukārt ir Sport, un tas, kā jau noprotams, nodrošina visdinamiskākās visu spēka agregātu sadarbības formas.

Raksta foto
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Arī bez iespējas uzlādēt CAPTUR E-TECH Plug-in Hybrid ir pārsteidzoši ekonomisks. Nudien nebiju gaidījis, ka auto, kurš visu laiku vadā līdzi 105 kilogramus smagu akumulatoru, vidēji patērēs 5,5 - 6 litrus benzīna uz 100 kilometriem, turklāt pilsētā. Oficiālais vidējais degvielas patēriņa rādītājs ir vēl zemāks - tikai 1,4 l/100 km -, taču tas iegūts, balstoties uz aprēķinu, ka 70 procentus attāluma auto veic elektrorežīmā un atlikušos 30 sev raksturīgajā hibrīdrežīmā. 

Raksta foto
Foto: Renault

Ja neskaita F-1 stila piedziņas agregātu kopumu un iespēju auto uzpildīt no rozetes, CAPTUR E-TECH Plug-in Hybrid lietošanā neatšķiras no CAPTUR, kam ir tikai benzīna motors. Tas ir tikpat liels, tikpat ietilpīgs, aizmugurējais sēdeklis ir bīdāms 16 centimetru diapazonā uz priekšu un atpakaļ, un bagāžnieks ir tikpat liels, jo 9,8 kWh baterijai atvēlēta niša zem sēdekļa. Papildus tam zem bagāžnieka grīdas ir papildu novietnes, kur cita starpā uzglabāt uzlādes kabeļus. Protams, krosoveram ir nedaudz augstāks klīrenss, kas var noderēt, lavierējot starp apmalītēm un braucot pa viegliem bezceļiem, bet citādi tas ir tipisks pilsētas automobilis, un jāsaka - tituls Pilsētas apvidus auto 2021 ir nopelnīts godam. Turklāt šobrīd šāds gada auto ar īpašo akcijas cenu ir iegādājams par 26 600 eiro.

Svarīgākie dati

Hibrīddzinējs: 1.6 litru benzīna motors (91 ZS), gaitas elektromotors (66 ZS), starteris ģenerators (25 ZS)

Kopējā jauda: 160 ZS

Griezes moments: 144 + 205 Nm

Paātrinājums līdz 100 km/h: 10,1 sekunde

Maksimālais ātrums: 173 km/h

Bagāžnieka tilpums: 265 - 379 litri

Vidējais patēriņš: 1,5 l/100 km

CO2 izmešu daudzums: 32 g/km

Cena: no 26 600 eiro

Materiāls tapis sadarbībā ar Renault

Nepalaid garām!
Uz augšu