Iedvesmojoties no trīsdesmito gadu leģendārā BMW R5, BMW Motorrad pirms gada izlaida moderno krūzeri R 18. Par bāzi ņemot to, motociklu pārbūves meistars Dirks Ēlerkings no Kingston Custom radījis unikālu braucamo, kas neatstās vienaldzīgu nevienu.
Vācu dizainers BMW motociklā iedzīvina automobiļa stila elementus (4)
Ēlerkings savās aprindās ir pazīstams kā ekstrēmas pārbūves lietpratējs, tomēr pats atzīst, ka šajā projektā viņš no kardinālām izmaiņām pašā motocikla konstrukcijā ir atturējies, vien parūpējies, lai R 18 vairs neizskatītos pēc R 18. Tas nozīmē, ka modernā krūzera rāmis ir palicis oriģinālais no rūpnīcas, taču dekoratīvie paneļi ļauj vilkt paralēles ar pirmskara BMW automobiļiem, jo arī motociklam priekšā ir šaurās, garās režģu "nieres".
"Spirit of Passion" dizaina uzkrītošākā detaļa nepārprotami ir ar rokām gatavotais apšuvuma komplekts. Arī dubļusargs, rokturi, virzienrādītāji ir nomainīti pret citiem, lai atbilstu motocikla tēlam, sēdeklis ir ņemts no plašā aksesuāru klāsta, izplūdes caurule pēc pārveides teicami iekļaujas kopējā veidolā, kamēr degvielas tvertne un riteņu piekares risinājumi ir palikuši bez izmaiņām.
R 18 modernā un vienlaikus vienkāršā konstrukcija paver plašas iespējas pārveidei un pielāgošanai. Masīvais motocikls gan ievērojami atšķiras no slaidā trīsdesmito gadu senča, turklāt ir apgādāts ar krietni vien spēcīgāku dzinēju. Ja ideoloģiskajam priekštecim bija puslitra bokserdzinējs ar 24 ZS, tad R 18 jau ir 1,8 litru opozītmotors ar 91 ZS.
Dirks Ēlerkings ar motocikliem darbojas vairāk nekā 35 gadus. Ir piedalījies sacensībās, bet tagad vairāk laika velta dizainēšanai un radošajam procesam, lai gan arī pats pieliek roku divriteņu mašīnu izgatavošanā. Pēc viņa teiktā, ikviens motocikls ir mākslas darbs, kurš paša prātā iziet rūpīgu cenzūru un tiek izvēlēts no vairākiem ideju variantiem. Kāds pilnā augumā ir Ēlerkinga jaunākais veidojums, vari novērtēt mūsu fotogalerijā.