raidījumam “de facto” saka VVD Lielrīgas reģionālās vides pārvaldes Piesārņojuma kontroles daļas vadītājs Kalvis Avotiņš.
Savukārt 7.janvārī Vides dienests saistībā ar šo īpašumu sācis arī trešo administratīvo procesu. Tā kā zemesgabals atrodas Mazās Juglas aizsargjoslā, lai būvētu māju, vispirms bija jāsaņem Vides dienesta izsniegti tehniskie noteikumi, kas nav izdarīts.
Jau novembrī Ikšķiles novada domes opozīcijas deputāti mēģināja panākt mēra gāšanu, taču tas neizdevās.
“Mēs sasaucām ārkārtas sēdi, un rezultāts jau faktiski bija skaidrs. Priekšsēdētājs palika savā vietā, jo astoņi domes deputāti uzskatīja, ka tas nav pietiekams pamats, lai priekšsēdētājs atkāptos. Diemžēl,” saka Ikšķiles domes deputāts Kaspars Upaciers (apvienība “Iedzīvotāji”).
Ministrijas veiktajā pārbaudē arī secināts, ka
Trapiņš nedrīkstēja vienpersoniski pašvaldības vārdā slēgt līgumu ar privātu firmu “EG Īpašumi”, ka tā par savu naudu atjaunos pašvaldības ceļu, kas ved gar pašvaldības vadītāja dzīvesvietu un ģimenes īpašumiem.
Šādi lēmumi ir domes kompetencē. Turklāt, visticamāk, arī te ceļš atjaunots bez attiecīgās būvatļaujas, kas būtu jāizsniedz “Latvijas Valsts ceļiem”. Ikšķiles domes ieskatos jaunā asfalta kārta ir daļa no ceļa uzturēšanas darbiem, kam būvatļauju nevajag.
“Tas ir atkarīgs no tā, kas tur par darbiem ir veikti. To mēs varētu saprast, ja ar mums tiktu skaņots projekts. Tajā būtu uzskaitīti visi plānotie darbi. Tīri no apsekojuma punkta spriežot, šķiet, ka tur ir veikta seguma atjaunošana, un tādā gadījumā šis saskaņojums būtu nepieciešams, jo tad ir nepieciešams vismaz vienkāršotais būvdarbu projekts, un attiecīgi šāds projekts ir jāsaskaņo ar “Latvijas Valsts ceļiem”,” norāda “Latvijas Valsts ceļu” pārstāve Anna Kononova.