Publiskots saraksts ar 500 dārgākajiem zīmoliem – par dārgāko zīmolu atzīts amerikāņu tehnoloģiju uzņēmums “Apple”. Tāpat pirmajā trijniekā iekļuvuši zīmoli “Amazon” un “Google”.
Nosaukti dārgākie zīmoli pasaulē
“Brand Finance” analītiķi zīmolu “Apple” novērtējuši ar 263,4 miljardiem dolāru, un šis zīmols pirmo reizi kopš 2016. gada ieņem pirmo vietu dārgāko zīmolu reitingā.
Otro vietu “Brand Finance Global 500” veidotajā reitingā, kas tiek apkopots ik gadu, ieņem “Amazon”, kā vērtība ir 254,2 miljardi dolāru, un trešo vietu – “Google” ar 191,2 miljardu dolāru vērtību.
Tāpat reitinga pirmajā desmitniekā iekļuvuši tādi zīmoli kā “Microsoft”, kas ir 140,4 miljardus dolāru vērts, “Samsung” ar 102,6 miljardiem dolāru, “Walmart” (93,2 miljardi dolāru), “Facebook” (81,5 miljardi dolāru), banku pakalpojumu sniedzējs ICBC ar 72,8 miljardiem dolāru. Telekomunikāciju uzņēmums “Verizon” novērtēts ar 68,9 miljardiem dolāru, bet pirmo desmitnieku noslēdz “WeChat” ar 67,9 miljardu dolāru vērtību.
No 500 kompānijām, kas iekļuvušas reitingā, 204 kompānijas ir no ASV, 75 – no Ķīnas, 34 – no Japānas, 33 – no Francijas, 22 – no Vācijas, bet 19 uzņēmumi ir no Lielbritānijas.
Par visātrāk augošo zīmolu atzīts elektroautomobiļu ražotājs “Tesla”, kura zīmola vērtība pērn pieaugusi par 158% un pašlaik sasniedz 32 miljardus dolāru.