Nīderlandes dizainers radījis Ferrari "maizes mašīnu"

Ferrari 550 Maranello Breadvan Hommage
Ferrari 550 Maranello Breadvan Hommage Foto: Publicitātes foto

Holandiešu dizainers Nīls van Rojs uz deviņdesmito gadu supermašīnas Ferrari 550 Maranello bāzes ir radījis neparastu Ferrari Breadvan Hommage. Tas iecerēts kā veltījums sacīkšu mašīnai no sešdesmitajiem gadiem - Ferrari 250 GT SWB, kas arī tika dēvēta par Breadvan jeb "maizes mašīnu".

Oriģināls Breadvan savulaik tika būvēts speciāli 1962.gada Lemānas 24 stundu sacīkstēm un tajās arī diezgan veiksmīgi brauca līdz brīdim, kad nepilnas četras stundas pēc starta salūza kardāns un nācās izstāties. Pēc tam Lemānā auto vairs neatgriezās, taču piedalījās mazāka mēroga pasākumos, kur apliecināja aerodinamiskās priekšrocības.

Raksta foto
Foto: Ferrari North Europe

Kas varētu būt šo priekšrocību cēlonis, ir redzams jau no pirmā skatiena. Tā ir līdz aizmugurei pagarinātā jumta līnija, kuras dēļ Ferrari ieguva "shooting brake" automobiļa virsbūves formu. 

Tieši neparastā forma franču žurnālistus pamudināja spēkratu nosaukt par La Camionnette jeb mazo furgoniņu, kamēr angliski runājošie preses pārstāvji to dēvēja par breadvan jeb maizes mašīnu.

Mūsdienu Ferrari Breadvan Hommage līdzība ar sešdesmito gadu priekšteci ir nepārprotama. Lai automobili radītu, ir ieguldīts milzu darbs, kā rezultātā no Ferrari 550 Maranello oriģinālās ārējās čaulas ir palicis tikai vējstikls. Pat apaļie aizmugurējie lukturi ir izgatavoti speciāli šim projektam.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Lai gan Breadvan Hommage izskatās masīvāks par oriģinālo automobili, tas sver mazāk (1716 pret 1774 kilogramiem). Priekšā iebūvētais spēka agregāts nav mainīts; tas aizvien ir Ferrari 5,5 litru V12 atmosfēriskais motors ar 485 ZS, 568 Nm un strādā pārī ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Motora vilkme tiek novadīta tikai aizmugurējās ass riteņiem.

Vēsturiski Ferrari automobiļi, tai skaitā 250 GT SWB jeb Breadvan
Vēsturiski Ferrari automobiļi, tai skaitā 250 GT SWB jeb Breadvan Foto: Ferrari North Europe

No tehniskās puses vēl var piebilst, ka īpašajam auto ir regulējami amortizatori, savukārt ārējo veidolu noapaļo 20 collu riteņu diski ar Vredestein Ultrac Vorti+ riepām, kuru dizainu speciāli dažādu superautomobiļu vajadzībām palīdzējis izstrādāt ateljē ItalDesign Giugiaro.

Uz augšu