“Omniva” rīcībā nonākusi informācija par maksājuma karšu datu izkrāpšanas mēģinājumiem. Lai īstenotu savu nolūku, krāpnieki izrāda interesi no privātpersonām iegādāties sludinājumu platformās piedāvātās preces, bet kā norēķina veikšanas apstiprinājumu norāda it kā “Omniva” apliecinājumu par apmaksas veikšanu un aicinājumu viltus mājas lapā saņemt maksājumu, norāda uzņēmuma pārstāvji.
Omniva brīdina par krāpnieku aktivitātēm
Uzņēmums norāda, ka šādu pakalpojumu nenodrošina, un aicina individuālos preču pārdevējus uzmanīties, kā arī, saskaroties ar krāpšanas mēģinājumiem, vērsties Valsts policijā.
Minētie gadījumi notikuši, kad uz pārdošanas sludinājumiem atsaucies kāds krāpnieks, apliecinot vēlmi iegādāties konkrēto preci, un aicinājis pārdevēju preci nosūtīt, izmantojot “Omniva” pakalpojumus.
Vienlaikus krāpnieks nosūtījis saiti uz viltus tīmekļa vietni, kurā it kā redzams apstiprinājums par norēķina veikšanu un aicinājums saņemt līdzekļus, kuru aktivizējot tiek lūgts ievadīt personas maksājumu kartes datus.
Uzņēmuma pārstāvji uzsver, ka vienīgie drošie veidi, kā individuāli preču pārdevēji var pārliecināties par apmaksas saņemšanu, ir izmantot norēķinu starpnieku servisus (piemēram, "PayPal" u.tml.), bankas transakciju apliecinoši dokumenti vai faktiska naudas saņemšana savā norēķinu kontā.
“Omniva” atgādina, ka nenodrošina savstarpēju norēķinu pakalpojumus, un aicina klientus būt īpaši piesardzīgiem rīkojoties ar saviem personiskajiem datiem. Tāpat uzņēmums aicina par aizdomīgām īsziņām vai e-pastiem nekavējoties ziņot klientu atbalsta centram pa tālruni 27042424 vai rakstīt uz info@omniva.lv, kā arī ziņot Valsts policijai.