Kā savaldīt pilnīgi "analogus" auto uz slidena ceļa (6)

Atmiņu klade
Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Braukšana ekstrēmos apstākļos drošas braukšanas instruktora uzraudzībā, turklāt ar dažādas piedziņas automobiļiem. Tas ir kurss, ko derētu iziet katram autobraucējam, ja viņš arī ziemā bieži sēžas pie stūres un ceļu tīrīšanas tehnikai brauc pa priekšu, nevis no aizmugures.

Svarīgi šāda veida apmācību būtu iziet ikvienam autobraucējam, jo mašīnas vadāmība un nepieciešamā rīcība krīzes situācijās ievērojami atšķiras no piedziņas veida.

Piemēram, klasiskās aizmugurējo riteņu piedziņas mašīnai brīdī, kad izslīd aizmugure, stūre ir jāpagriež izslīdēšanas virzienā, jāaptur nevēlamā kustība un nekavējoties jāgriež atpakaļ, pie viena atlaižot arī gāzi, turpretī priekšpiedziņas mašīnu savākt var tikai ar šķietami neloģiskām darbībām, kas itin nekādi neiet roku rokā ar dabiskajiem instinktiem.

Proti, ja pagriezienā izslīd mašīnas priekša un automobilis ar izgrieztiem riteņiem kā noburts tuvojas grāvim, nav jēgas stūri griezt tālāk, jo auto tāpat šļūks taisni. Stūre ir jāiztaisno, jāgriež grāvja virzienā, jāatgūst stūrējošo riteņu saķere ar ceļa segumu un tad jādara viss pārējais, kas ir paša spēkos, lai nenobrauktu no ceļa. 

Uz citiem jautājumiem, kas saistīti ar drošu braukšanu ziemā, atbildes skaties TV Auto ziņu arhīva video no 10 gadus senas pagātnes. Sižetā arī uzzināsi, kāpēc ziemas riepas nereti montē šaurākas un kādas var būt šādas izvēles blaknes. Kā testa automobiļi šai sižetā, starp citu, izmantoti braucamie, kādus uz ielām nemaz tik bieži vairs nevar sastapt - tas ir VAZ-21063 jeb sestais žigulis un Renault Twingo "varde". 

Uz augšu