Nīderlandes automobiļu tirgotājs Auto Leitner šobrīd piedāvā iegādāties vienu no šā gadsimta greznākajiem automobiļiem, ko savulaik oriģināli ražoja Daimler AG ietilpstošais Maybach, bet vēlāk par divu durvju kupeju pārbūvēja uzņēmums Xenatec.
Pārdošanā nonācis ārkārtīgi rets kādreizējā Lībijas diktatora auto (6)
Vācu uzņēmuma Xenatec produktu portfelī ir ļoti neliels skaits Maybach 57S kupeju. Sākotnēji bija paredzēts, ka uzņēmums izgatavos 100 automašīnas, bet dzīves realitāte bija skaudrāka. Pieprasījums bija pieticīgs gan pēc oriģinālajiem Maybach limuzīniem, gan arī pēc Xenatec kupejām, un tas pārtrauca darbību pēc astoņiem uzbūvētiem auto. Arī naudu galvenais investors - Saūda Arābijas uzņēmums Auto Kingdom - vairs nedeva.
Kādi bija nepietiekamā pieprasījuma iemesli, ir grūti teikt. Varbūt tā bija pārāk liela līdzība ar Mercedes-Benz, varbūt pārāk liela pompozitāte, varbūt pārāk augsta cena. Kādreizējam Lībijas diktatoram, pulkvedim Muamaram Kadafi šis auto savukārt šķita pietiekami labs, tāpēc vienu tādu vēlējās redzēt savā autoparkā.
Pasūtījumu Kadafi veica 2010.gadā, taču izbraukt pulkvedim ar grezno kupeju tā arī nesanāca, jo 2011.gada oktobrī nemiernieki viņu sagūstīja un nogalināja. Auto tikmēr vēl atradās Xenatec darbnīcās un pilnībā gatavs bija tikai 2012.gadā.
Tā pie jauna Maybach 57S Coupe tika kāds cits auto entuziasts, kura vārds nav zināms. Zināms tikai tas, ka greznais divu durvju limuzīns tika lietots ļoti maz un, ja vien nav veiktas manipulācijas ar odometru, tad deviņu gadu laikā 5,7 metrus garais auto nobraucis tikai 2300 kilometrus.
Xenatec kupejas pircējs var būt drošs par automašīnas kvalitāti, jo, lai arī tai ir divreiz mazāk durvju un slīpāki jumta balsti, pārbūve ir Daimler koncerna sertificēta un atbilst augstākajiem standartiem. To pašu var teikt arī par aprīkojumu, kurš atbilst turīgo pircēju standartiem un gaidām. Tā, piemēram, mašīnā ir atsevišķi sēdekļi ar masāžas funkciju aizmugurē, ledusskapis starp tiem, galdiņi, dalīta klimata kontrole, durvis ar soft-close pievilkšanas mehānismu, 20 collu riteņu diski un atturīgi elegants divu toņu virsbūves krāsojums.
Zem motora pārsega viss ir tā, kā rūpnīcā paredzēts. Tātad 57S Coupe ir 6 litru V12 biturbo motors ar 612 ZS un 1000 ņūtonmetriem, lai 2,7 tonnas smagais auto brīvi varētu 100 km/h sasniegt 5 sekundēs un maksimāli attīstītu 275 km/h.
Lai iegādātos šo auto, Auto Leitner kasē nāksies atstāt 961 950 eiro. Tīrā eksporta cena savukārt ir 795 tūkstoši eiro.