Kad atklātībā sāka nonākt pirmie informācijas graudi un baumu kripatas par gaidāmajām izmaiņām jaunākās paaudzes BMW automobiļu dizainā, bet pirmie attēlu fragmenti šīs baumas apstiprināja, varēja sākties diskusija par to, kas noticis ar BMW dizainu. Kārtējo reizi.
BMW dizaina boss izskaidro, kādēļ zīmola mašīnas tagad izskatās tā un ne citādāk (7)
Minhenē bāzētais uzņēmums nu jau gandrīz 100 gadus ražo automašīnas, kurām ir vismaz viens vienojošais dizaina elements, un tās ir radiatora režģa "nierītes". Gadu gaitā ir mainījies to izmērs augstumā un platumā, sagāzums uz priekšu vai uz sāniem, tomēr "nierītes" vienmēr bijušas kā divi skaidri nodalīti radiatora režģa segmenti.
Tā kā reste ir automašīnas sejas centrālais elements galveno lukturu ieskāvumā (arī tiem un to formai, protams, ir nozīme), ar jebkurām izmaiņām var panākt divējādu efektu. Var izdoties un var neizdoties.
BMW gadījumā gan izskatās, ka kompānija dara, kā grib, un tas nekas, ka konservatīvie fani uz jaunā parauga radiatora režģi reaģēja diezgan asi.
Tas attiecas gan uz zīmola flagmaņiem X7 un 7.sēriju, kas iznāca jau pirms vairāk nekā diviem gadiem ar krietni lielākiem radiatora režģiem nekā līdz tam, gan arī jaunākās paaudzes 4.sēriju, kam radiatora režģa segmenti ir vēl lielāki.
Jau pie pirmajiem publiskotajiem attēliem bija skaidrs, ka bez domstarpībām neiztikt. Tomēr BMW dizaina boss Domagojs Dukečs (Domagoj Dukec) par šo faktu īpaši nebēdā. Viņš britu Top Gear atklājis, ka ir dzirdējis daudz ko par jaunajiem modeļiem, tāpēc piebilst, ka stilistiem nebija dots uzdevums "izpatikt visai pasaulei".
Dukečs norāda, ka nav iespējams radīt dizainu, kas patiks pilnīgi visiem. "Pirmkārt, mums ir jāiepriecina mūsu klienti," sacījis Dukečs.
"Gadījums ar jauno 4.sēriju parādīja, ka tā patika 20% auditorijas, un tie arī ir potenciālie mūsu klienti."
Tāpat BMW galvenais dizainers liek noprast, ka ar 4.sēriju pārsteigumu pūrs nebūt nav izsmelts un dažādi neparasti dizaina risinājumi gaidāmi arī turpmāk. Galvenais ir "košas atšķirības pazīmes, kas nav raksturīgas citiem automobiļiem".
Par šīm atšķirības pazīmēm interese nekad nenoplok, jo BMW Grupas dizaina direktors Adrians van Hoidonks jau 2019.gadā skaidroja, kāpēc 7.sērijas automobiļiem ir tik milzīgi radiatora režģi. Toreiz viņš pavisam īsi paskaidroja, ka šāds risinājums izvēlēts, lai vizuāli nodalītu zīmola flagmani un daudz pieejamākās 5.sērijas.