Kas tagad notiks ar “GameStop”?
“Forbes” norāda, ka uzņēmumam ir divi ceļi – vai nu tas “nomirs lēnā nāvē”, kā tas notiek ar apģērbu tirgotājiem, kam nav savas tirdzniecības vietas internetā, vai tiks mainīts biznesa modelis. “GameStop” finanšu rādītāji kritās tāpēc, ka arvien vairāk cilvēku pēdējā laikā spēles iegādājās internetā, nevis fiziskā veikalā. “GameStop” gan ir pietiekami daudz naudas, lai spētu pārformēt biznesu un turpināt darbību jaunā kvalitātē.
“GameStop”, atšķirībā no apģērbu veikaliem, ir “nišas” uzņēmums. Lielie investori, kuri reiz ieguldījuši “GameStop”, iespējams, ir cerējuši, ka uzņēmums pāries uz tirdzniecību internetā un atstās tikai svarīgākos fiziskos veikalus. Ja “GameStop” tik tiešām pāries uz tiešsaistes tirdzniecību, ļoti iespējams, ka tas veidos dabisku akciju cenas pieaugumu.
Kā šo situāciju pārcietīs tirgus?
Pašlaik ir radusies situācija, kad neviens regulators nav vērsis uzmanību uz neveselīgu ažiotāžu. Pēc būtības, ja brokeri bažās par šādām norisēm slēdz konkrēto akciju tirdzniecību, viņi pārkāpj investoru tiesības, un tas, savukārt, var beigties ar tiesu darbiem.
Tieši tāpēc ir jāgaida regulatoru reakcija, jo pašreizējā situācijā, kad ar akcijām var tirgoties elektroniski, ar vienkāršiem aizliegumiem nebūs līdzēts. Līdz ar to pastāv prognozes, ka situācija tuvākajā laikā diez vai mainīsies, bet regulatoriem būs jālemj par to, vai vērtspapīriem noteikt kādus limitus. Tomēr ilgākā laika termiņā, visticamāk, situācija normalizēsies, jo
jāatceras, ka neprofesionālajiem investoriem nav neizsmeļamu naudas resursu, un tie jau pašlaik tuvojas beigām.
Un par to liecina “GameStop”, kā arī citu uzņēmumu akciju vērtības kritums.