Sākumā tika piedāvāts attiecīgo valstu valdībām piedalīties šajā darbā, taču vairums atteicās šo procedūru finansēt. Latvijas valdību ieskaitot.
Apstāklis, ka kuģis finansiālu apsvērumu pēc netika izcelts, bet pārvērsts par apbedījuma vietu jūrā, vēlāk izraisīja virkni konspirācijas teoriju. Dažāda ranga un profesionalitātes fantazētāji, izmeklētāji un žurnālisti centās „atrisināt“ Estonia avārijas noslēpumu, taču Henrikam un Linusam izdevās nofilmēt prāmja stāvokli pašlaik un konstatēt, ka kuģa sānos ir plaisa. Filmēšanas laikā viņus pieskatīja Somijas krasta apsardze un brīdināja, ka par šo filmēšanu autoriem var draudēt „tiesu lietas“.
Somi visu filmēšanas laiku uzmanīja radošās grupas darbu. Likumu par to, ka Estonia vraks ir kapavieta, ratificējušas vairākas Baltijas jūras zonas valstis, izņemot Vāciju. Abi zviedri veica zemūdens filmēšanu no vācu kuģa. Tiesā viņi apgalvoja, ka nekādā veidā nav apgānījuši zemūdens kapu. Prokurore Helēne Gestrina izvirzīja apsūdzību tikai diviem zviedriem. Lai to pašu prasību celtu pret pārējiem, kas atradās uz vācu kuģa klāja, nāktos pieprasīt valdības atļauju. Tā kā likums tiek izmantots pirmo reizi, viņa nolēma to izdarīt „mazākā formātā“ un sākt ar diviem zviedriem, kuri faktiski veica galveno izmeklēšanu zem ūdens. Tiesas procesa laikā bija novērojama liela mediju interese un aktivitāte. Visi centās aizstāvēt kolēģus.
Solidaritātes akcijā piedalījās arī daudzas ārzemju žurnālistu organizācijas. Tāpat arī zviedru sabiedrība uzskatīja, ka Linuss un Henriks nav jāsoda par atklājumu, kuru viņi ir veikuši taktiskā veidā un profesionāli korektā darbā. Prokurore neslēpa, ka šo likumu ir grūti tulkot un tā veidotāji savulaik varēja to formulēt labāk.
Abus apsūdzētos atbalsta arī Estonia upuru piederīgo organizācija.
Šā filmētā materiāla publiskojuma rezultātā tiks atsākta vraka izmeklēšana. Tas notiks vasarā. Taču jau iepriekš vēlos pateikt to, ko daudzi konspirācijas teorijas pielūdzēji nevēlas dzirdēt, ka nav izslēgts, ka šī plaisa kuģa korpusā varēja būt radusies arī vēlāk. Pēc avārijas. Kuģus pie apbedījuma vietas kontrolē un uzrauga somi, bet ar zemūdenēm ir grūtāk.