Renault grupas izpilddirektors Luka de Meo izdevumam Automotive News Europe pastāstījis vairāk par gaidāmo nākamās paaudzes Lada Ņiva, kuru tagad izstrādā Francijas koncernam piederošais AvtoVAZ.
Arī Renault saņems jauno Ņivu
Pēc de Meo domām, jaunā Ņiva klasiskajam modelim līdzīgā ārējā dizaina dēļ spēs piesaistīt interesi Krievijā. Savu pieņēmumu viņš balsta uz pieredzi ar jauno Fiat 500, par kura popularitātes trūkumu sūdzēties nevar, turklāt modelis tika attīstīts laikā, kad Luka de Meo bija Fiat direktors.
"Mūsu izpratnē Ņiva ir tehnisks produkts, kurš paredzēts ekstremāliem apstākļiem un intensīvai lietošanai. Tas būs kaut kas līdzīgs Land Rover Defender vai Suzuki Jimny. Automobilim būs pazeminātie pārnesumi, augsts klīrenss un ļoti labi piebraukšanas un nobraukšanas leņķi lietošanai bezceļos," sacīja de Meo.
Viņš piebilda, ka jaunā Niva ir maza, vienkārša un praktiska automašīna, kuras mērķauditorija ir ne tikai Krievija, bet arī Eiropas Savienība un Latīņamerika. Viens no mērķiem ir aktīvi popularizēt modeli valstīs ar kalnainu apvidu.
"Mēs varēsim pārdot to Šveicē, Austrijā. Tas ir tur, kur patērētājam ir kalnu namiņš un vienīgais veids, kā turp nokļūt, ir bezceļš," - tā de Meo.
Paredzams, ka jaunajā paaudzē Ņiva paliks nišas modelis ar ražošanas apjomu līdz 100 000 vienībām. Tomēr pat ar šādu izlaides apjomu Renault izpilddirektors uzskata, ka modelis AvtoVAZ un Renault nesīs peļņu.
Tāpat de Meo norāda, ka jauno Ņiva paredzēts ražot ne tikai ar Lada, bet arī ar Renault zīmolu.
Tas nebūs Duster aizvietotājs, bet gan principiāli jauns krosovers ar Renault tipiskām dizaina iezīmēm, lai nebūtu pārāk daudz līdzību ar Ņiva mantojumu.
Iespējams, Ņiva ar Renault zīmolu dosies uz reģioniem, kur Lada nav pārāk labi zināms zīmols. Piemēram, Ziemeļāfriku un Āziju.
Paredzams, ka jaunās Ņiva ražošana sāksies 2024. gadā.
Sākotnējā un ne visai oficiālā informācija liecina, ka jaunās paaudzes Ņiva būs salīdzināma ar oriģinālo priekšgājēju. Pamata versijas garums provizoriski būs 4280 mm, riteņu bāze - 2600 mm, un tas ir apmēram tikpat, cik klasiskās Ņiva piecdurvju versijai (VAZ -2131). Tāpat automobilim paredzēta asfalta versija un bezceļu versija ar iespaidīgu 240 mm klīrensu.
Jaunā modeļa komplektēšanai varētu tikt izmantoti 1,3 un 1,8 litru benzīna motori ar sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu vai bezpakāpju variatoru.