Vienā ekskluzīvā klubiņā ar Īlonu Masku: jaunais soctīkls "Clubhouse"

''Clubhouse'' aplikācija. Ilustratīvs foto.
''Clubhouse'' aplikācija. Ilustratīvs foto. Foto: AP Photo/Mark Schiefelbein

Ja pēdējā laikā bieži esi dzirdējis nosaukumu "Clubhouse", tu noteikti neesi vienīgais. Jaunā lietotne piesaistījusi milzu uzmanību, jo ļauj paklausīties, ko runā tehnoloģiju pasaules spīdeklis Īlons Masks vai citi interesanti cilvēki. Taču par ielūgumu nāksies pacīnīties. 

Kas ir "Clubhouse" un kāpēc visi pēkšņi par to runā?

Lietotne "Clubhouse" - tas ir kā radio, konferences un videozvana ar draugiem apvienojums, norāda "The Guardian".

Tas ir sociālais tīkls ar uzsvaru uz sarunām audio formātā. Lietotāji var pieslēgties sarunām, intervijām un diskusijām par visdažādākajām tēmām. Tas ir līdzīgi kā klausīties raidierakstus jeb podkāstus, taču sarunas notiek tiešraidē.

Turklāt lietotnei ir ekskluzivitātes aura.

Pirmkārt jau tāpēc, ka to izmanto tādas personības kā kompāniju "Tesla" un "SpaceX" vadītājs Īlons Masks. Otrkārt, reģistrēties var tikai ar ielūgumu, ko var saņemt no kāda esošā "Clubhouse" lietotāja. 

Ja palaimējies pie šāda ielūguma tikt, lietotājs reģistrējoties atzīmē tam interesējošās jomas, piemēram, grāmatas, uzņēmējdarbība vai veselība. Jo vairāk informācijas norāda lietotājs, jo lietotne tam iesaka vairāk sarunu istabu un interesantu lietotāju.

Sarunu istabas līdzinās konferences zvaniem, kuros daļa dalībnieku runā, bet vairums vienkārši klausās. Kad saruna beigusies, istaba tiek aizvērta un saruna pazūd nebūtībā. Taču šo īpatnību iespējams apiet - kāds klausītājs sarunu ar Masku ierakstīja un izlika platformā "YouTube".

Kā tikt pie ielūguma?

Ielūgumu pievienoties sociālajam tīklam var iegūt no tā esošajiem lietotājiem. Uz tālruņa numuru tiek nosūtīta saite, kas ved uz reģistrācijas lapu lietotnē.

Ielūgumu skaits ir ļoti ierobežots, tāpēc tie netiek viegli izdāļāti. Kļūstot par "Clubhouse" lietotāju, sākumā ir pieejami tikai divi ielūgumi.

Sociālā tīkla izveidotāji nesen paziņoja, ka 2021.gadā veiks dažādus uzlabojumus, pēc kuru pabeigšanas "Clubhouse" varēs "atvērt visai pasaulei".

Kas ir "Clubhouse" izveidotāji?

Lietotni izveidojuši Silīcija ielejas uzņēmēji Pols Deividsons un Rohans Sets. "Clubhouse" darbojas kopš 2020.gada marta. Līdz pagājušā gada maijam lietotnei bija tikai 1500 lietotāji.

Taču pagājušonedēļ lietotne strauji kļuva populāra visā pasaulē, pateicoties tam, ka tajā norisinājās Maska saruna ar finanšu tehnoloģiju lietotnes "Robinhood" vadītāju Vladu Tenevu.

2021.gada 1.februārī "Clubhouse" bija divi miljoni lietotāju. Lietotnes vērtība pašlaik lēsta ap miljardu ASV dolāru. Šīs robežas pārkāpšana nozīmē, ka uzņēmums pievienojies tehnoloģiju jaunuzņēmumu-"vienradžu" pulciņam līdzās tādām kompānijām kā "Airbnb", "Uber" un "SpaceX".

Pieprasījums pēc ielūgumiem ir tik augsts, ka sākusies to tirgošana tādās vietnēs kā "Reddit", "Ebay" un "Craigslist", novērojusi aģentūra "Reuters".

"Clubhouse" drīzumā tiks ieviestas tādas funkcijas kā "dzeramnaudas" atstāšana, biļešu un abonementu pirkšana, lai lietotāji varētu finansiāli atbalstīt satura veidotājus.

Neoficiāli tiek ziņots, ka sociālais tīkls "Facebook" jau strādājot pie konkurējošas lietotnes vai funkciju izveidošanas.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu